مسوولان آذربایجان‌غربی جدیت بیشتری در مقابله با قاچاق دام داشته باشند


مسوولان آذربایجان‌غربی جدیت بیشتری در مقابله با قاچاق دام داشته باشند

ارومیه -ایرنا-نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: قاچاق دام از مسایل مهم مطرح در روزهای اخیر است و لازم است مسوولان موضوع قاچاق دام بخصوص دام مولد را با جدیت پیگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: اگر مساله قاچاق دام مولد ادامه یابد با مشکلات متعددی در استان و کشور مواجه می شویم و مسوولان باید دقت کنند که صادرات از مبادی قانونی و تحت برنامه باشد.
وی با تبریک ایام شروع سال تحصیلی به تمامی دست اندر کاران تعلیم و تربیت و با بیان اینکه مساله علم بسیار با اهمیت است، اضافه کرد: تدریس کردن و اگاهی بخشیدن به جامعه در حکم تسبیح در نامه اعمال خواهدبود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: همه وظیفه داریم در خدمت تعلیم و تربیت باشیم و به این نهاد کمک کنیم و مسوولان باید به مشکلات بخش تعلیم وتربیت رسیدگی کنند.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات آموزشی استان و فراهم کردن امکان تعلیم و تربیت در جامعه جزء اهم کارهاست، اضافه کرد: معلمان مسوولیت سنگینی دارند چرا که تربیت انسان برعهده آنهاست و معلم بودن به معنای عهده دار تربیت اشرف مخلوقات بودن است.
حجت الاسلام قریشی بیان کرد: مقام معلم و منزلت وی بسیار والاست و هیچ مکتبی به اندازه مکتب اسلام به علم اهمیت نداده است.
وی با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: هشت سال جنگ به کشور ما تحمیل شد و همه جان برکف در صف دفاع از ایران اسلامی ایستادند و باید این روحیه ایثار و فداکاری در جامعه بسط و توسعه یابد .

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: بزرگترین افتخار کشور ما اینست که هشت سال دفاع کردیم و اجازه ندادیم که یک وجب از خاک کشور جدا شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به برگزاری مسابقات پارالمپیک ادامه داد: جوانان کشور ما توانستند بدرخشند و اینکه نمادهای دینی و معنوی و انسانی در این مسابقات به نمایش گذاشته شد، بسیار ارزشمند است.
وی با بیان اینکه لازم است از تولید کنندگان تجهیزات ورزشی حمایت شود بیان کرد: نمادهای دینی و معنوی و انسانی باید برجسته سازی و تقویت شود.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه ورزش چوگان باید احیا و تقویت و حمایت شود افزود: در استان ما باید دست اندرکاران ورزش دقت کنند و در کنار هر سالن و رشته و مسابقه ورزشی پیوست فرهنگی داشته باشیم و رشته های مختلف ورزشی باید تقویت شوند.

وی با انتقاد از بسته بودن برخی مساجد استان گفت: این مساله به دین و معنویت می تواند آسیب وارد کند و لازم است که به موقع در مساجد حضور بیابیم و کوتاهی در این زمینه انجام نشود.

امام جمعه ارومیه افزود: مومنان با رعایت تمام مسایل بهداشتی در مساجد حضور داشته باشند و نمازهای جماعت نباید کمرنگ شود.

به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پر شور مردم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه