آموزش و پرورش باید تفکر را در دانش‌آموزان رواج دهد


آموزش و پرورش باید تفکر را در دانش‌آموزان رواج دهد

امام جمعه با بیان اینکه سال تحصیلی در شرف آغاز است اما آموزش و پرورش هنوز وزیر ندارد، گفت: وزیری متناسب با گام دوم انقلاب و هدفگذاری رهبری انتخاب شود تا بتواند تفکر را در میان دانش‌آموزان ترویج دهد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیرار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به بازگشایی مدارس اشاره و بیان کرد: رشد تفکر سبب رشد ثروت مادی و معنوی می‌شود و این بر عهده آموزش و پرورش است.

او با اشاره به اهمیت نقش مدیران در ترویج تفکر، افزود: اگر تنها به حفظ کردن بپردازیم صندوقی برای تفکرات و تئوری‌های دیگران درست کرده‌ایم اما اگر تفکر را رواج دهیم، ملاصدرا و ابن سیناها را تربیت می‌کنیم. برای ترویج تفکر باید تحولی در آموزش و پرورش به وجود آید که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید شود.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی، گفت: اگر محدودیت‌های کرونایی نبود بسیاری از نزدیک حرم امام حسین(ع) را زیارت می‌کردند اما اکنون باید از دور زیارت کنیم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: شیراز هم حرم اهل بیت است و آنها که نتوانستند به زیارت امام حسین بروند به زیارت احمدبن‌موسی(ع) بیایند.

او با اشاره به استقرار موکب‌ها در حرم شاهچراغ(ع)، عنوان کرد: هیئت‌ها هم فعال شدند.پس بین‌الحرمین شیراز را به یاد بین‌الحرمین کربلا قدم بزنیم.

نماینده ولی‌فقیه در فازس با تاکید بر این نکته که اینکه حرم سوم اهل بیت به توسعه نیاز دارد، گفت: طرحی برای توسعه حرم بعد از سفر رهبری به شیراز آماده شد و اگرچه ۱۱ سال گذشته اما هنوز به سرانجام نرسیده که به نظر می‌رسد این امر خیلی طولانی شده و باید دولت کمک کند و با همت تولیت حرم، این مسئله محقق شود.

آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه شبستان حرم به محل تزریق واکسن تبدیل شده است، گفت: باید همه افراد را دعوت کرد تا برای تزریق واکسن به حرم مراجعه کنند، چرا که انتظاری که در زمان تزریق واکسن ایجاد می‌شود با وجود حرم خسته ‌کننده نخواهد بود.

او با اشاره به تدوین طرحی به محوریت حرم احمدبن‌موسی(ع) در فارس تحت عنوان به نام "من قرآن را دوست دارم"، گفت: آموزش قرآن را باید در استان جدی بگیریم و برای تحقق آن باید همه تشکل‌های قرآنی و اهل بیتی پیگیری کنند، چون حضرت شاهچراغ درباره قرآن ویژه کار کرده است‌.

امام جمعه شیراز با اشاره به مطرح کردن طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس، افزود: گرفتن مجوز کسب و کار طولانی و رانت شده که باید حل شود این طرح ارزشمند است که باید با جدیت دنبال شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مجلس نباید بگوید طرح دادیم بلکه باید تا آخر خط نظارت کنند، گفت: مجلس در نظارت بر مسئولان باید به میدان بیاید و تا رسیدن به این هدف این طرح را دنبال کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت