26 روستای خلخال زیرساخت اینترنتی ندارند


26 روستای خلخال زیرساخت اینترنتی ندارند

اردبیل _ ایرنا _ سرپرست فرمانداری خلخال گفت: برغم گذشت بیش از 18 ماه از جولان کرونا در کشور و نیاز دانش‌آموزان مناطق روستایی به استفاده از اینترنت 26 روستای این منطقه هنوز فاقد زیرساخت‌های اینترنتی هستند.

مسعود یگانه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از طرفی سرانه فضای آموزشی اعلام شده از سوی آموزش و پرورش خلخال نیز با وضعیت موجود مدارس فعال این شهر مطابقت ندارد.

وی افزود: زمانی سرانه فضای اموزشی خلخال ۱۱.۶ مترمربع و دوبرابر فضای آموزشی استان اعلام می‌شود که مدارس روستاهای فاقد سکنه و نیز مدارس فرسوده و بلااستفاده این منطقه از کل فضای آموزشی موجود و فعال منطقه کسر نشده است.

سرپرست فرمانداری خلخال گفت: برغم تخصیص ۱۴ میلیارد ریال در سال جاری از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این شهرستان به اجرا و تکمیل پروژه‌های آموزشی ، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل به تامین سه برابری این اعتبار از محل اعتبارات ملی توجهی نکرده است.

یگانه بیان کرد: ساختمان دبیرستان با قدمت ۷۵ ساله و در حال تخریب سمیه خلخال باید مقاوم‌سازی شود و تا زمان اجرای این پروژه دانش‌آموزان این مدرسه باید در محلی دیگر ساماندهی شوند.

او گفت : برغم هشدارهای داده شده این مدرسه با ۱۲ کلاس و با ظرفیت ۲۲۰ دانش‌آموز فعال است و تعهدات اداره‌کل نوسازی استان اردبیل در مقاوم سازی و یا نوسازی این مدرسه عملی نشده است.

وی افزود: در صورت بروز هرگونه حوادث ناشی از فرسوده بودن ساختمان مدرسه مسئولیت این گونه حوادث به عهده آموزش و پرورش خلخال و اداره کل نوسازی مدارس استان خواهد بود.

سرپرست فرمانداری خلخال افزود: با تلاش‌های صورت گرفته از مجموع ۱۹۱ فرهنگی و معلم جامانده از تزریق واکسن کرونا ۵۰ درصد اقدام به دریافت واکسن کردند و ۹۰ معلم واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند که باید مراحل تزریق واکسن را انجام بدهند تا آماده حضور در کلاس‌های درس باشند.

وی گفت: یک سالن ورزشی و سه مدرسه با زیرساخت‌های لازم برای تسریع در واکسیناسیون اولیا و دانش‌آموزان آماده شده و با افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در خلخال تزریق واکسن شتاب خواهد گرفت .

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا