«اربعین» زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت (عج) است


«اربعین» زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت (عج) است

امام جمعه قزوین به اشاره به اینکه اربعین زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود، گفت: جابربن‌عبدالله انصاری به همراه عطیه عوفی که از راویان بود، در اولین اربعین همسفر کربلا شدند و راهپیمایی اربعین با این 2 نفر آغاز شده است که 2 سال پیش به اوج خود رسید و گفتند 27 میلیون نفر در آن شرکت کردند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز دوم مهر ۱۴۰۰ در خطبه‌های نماز جمعه قزوین ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: از همان عصر عاشورا برای امام حسین (ع)، امام زین العابدین (ع)، حضرت زینب (س)، حضرت ابوالفضل (ع)، یاران حضرت و همه مؤمنین روشن شد که حق بر باطل پیروز شد و امام حسین (ع) به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: به شهادت رسیدن به معنای شکست نیست بلکه به معنای پیروزی به رنگ مظلومیت و خون است و این اتفاق در کربلا افتاد و مؤمنان طعم پیروزی را روز عاشورا چشیدند اما برای جهانیانی که خبر شهادت حضرت به آن‌ها نرسید، وقتی این حماسه به چهلمین روز رسید، به بار نشست و آن زمان یزید و جهانیان دریافتند که در کربلا در حقیقت اباعبدالله الحسین (ع) به پیروزی رسیده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: هر ساله در اربعین شهادت امام حسین (ع) مؤمنین با زیارت اباعبدالله الحسین (ع) دلشان را با یاد، عشق، عهد و پیمانشان آرام می‌کنند و با حضرت تجدید پیمان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در باب اربعین مشهور است، جابر بن عبدالله انصاری به همراه عطیه عوفی که از راویان بود، در اولین اربعین همسفر کربلا شدند و راهپیمایی اربعین با این ۲ نفر آغاز شده است که ۲ سال پیش به اوج خود رسید و گفتند ۲۷ میلیون نفر در آن شرکت کردند و ان‌شاالله مجدد زمینه حضور عاشقان حضرت فراهم شود و ان‌شاءالله زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: جابر بن عبدالله انصاری به همراه عطیه عوفی در روز اربعین به کربلا رسیدند و این شاگرد و همراه جابر بن عبدالله نقل می‌کند، جابر از رود فرات استفاده و غسل کرد و لباس تمیز پوشید، خودش را معطر کرد و با معرفت و ادب آرام آرام به قبر اباعبدالله (ع) نزدیک شد و حضرت را با دلی آکنده از حزن و اندوه صدا کرد و جوابی نشنید و بی‌هوش بر قبر حضرت افتاد و بعد از آنکه به هوش آمد از اباعبدالله الحسین (ع) گلایه کرد و گفت آیا دوست جواب سلام دوستش را نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: جابر سپس جواب خودش را داد و گفت چگونه جواب دهد در حالی که جسمش در کربلا قرار دارد و سرش فرسخ‌ها با فاصله از این جسم قرار گرفته است و این اولین اربعین حسینی (ع) بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: فرق و پیروان ادیان مختلف به خاطر عظمت شخصیت اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین شرکت می‌کنند و هر سال این معنا بسیار تماشایی است و این جاده‌ای که مسافران اباعبدالله الحسین (ع) را در جهان هماهنگ می‌کند و مانند رودی بزرگ این سیل جمعیت را به دریای بی‌کران حرم امام حسین (ع) و محبت حسینی پیوند می‌دهد جریان دارد و روزی به مدینه و مکه هم خواهد رسید و بیت‌المقدس را فتح خواهد کرد و همه مؤمنان و مستضعفان در این سامانه فعالیتشان برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت (عج) به نتیجه خواهد رسید.

دفاع مقدس نمونه دفاع خداوند از مؤمنان است

خطیب جمعه قزوین با تبریک هفته گرامی داشت دفاع مقدس گفت: خدای متعال فرموده وقتی کسانی مؤمن شدند و از دین خدا دفاع کردند، خدا نیز مدافع مؤمنین می‌شود و این مؤمنینی که خدا از آن‌ها دفاع می‌کند در هر جنگی حتماً پیروز هستند و مورد حمایت خدای متعال قرار دارند که نمونه آن را در دفاع مقدس مشاهده کردیم.

وی با اشاره به سالروز عملیات بزرگ ثامن الائمه (ع) و شکست حصر آبادان اظهار کرد: دقیقاً همان زمانی است که فرماندهی کل قوا از آن فرد نالایق پس گرفته شد و فرمان ولی امر مسلمین به اجرا درآمد، از آن پس همواره شاهد عملیات‌های پیروز و افتخار آفرین بودیم و این سلسله عملیات‌ها از عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان در سال ۱۳۶۰ آغاز شد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: سالروز شهادت روحانی مبارز سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد که واقعاً شخصیت بزرگ جهادی در مبارزه با رژیم منحوس شاهنشاهی بود و بعد از پیروزی انقلاب در مبارزه با فرقه‌های کج‌اندیش و منافقین پای کار بود و توسط منافقین به شهادت رسید را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند