اثرگذاری بالای پیوستن ایران به اجلاس شانگهای


اثرگذاری بالای پیوستن ایران به اجلاس شانگهای

امام جمعه رشت، با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه و جهان به اقتدار سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند، خاطرنشان کرد: پیوستن ایران به اجلاس شانگهای اثرگذاری بالایی در معادلات منطقه ای و حتی جهانی دارد.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، به دیدار افتخارآفرینان ورزشی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان فرمایشات رهبر انقلاب درباره بهره مندی از ظرفیت های داخلی در حوزه ورزش را مد نظر قرار دهد.

وی قهرمانی تیم ملی والیبال در مسابقات آسیایی را نمونه بارزی از اعتماد به استعدادهای داخلی دانست و افزود: سایر رشته های ورزشی نیز با الگوبرداری از والیبال تحول ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با ابراز تاسف از برخورد سیاسی با ورزش به ویژه در میدان های بین المللی، اضافه کرد: ورزشکاران ایرانی همواره مایه افتخار انقلاب و نظام و کشور هستند و علاوه بر قدرت جسمی، معنویت خود را نشان می دهند؛ حجاب بانوان ورزشکار ما نیز برای همه ورزشکاران زن الگوست.

امام جمعه رشت، در ادامه عضویت دائم ایران در اجلاس شانگهای را اتفاق خوبی برای کشور دانست و گفت: هدف آمریکا از تحریم های اقتصادی به حاشیه بردن جمهوری اسلامی در منطقه و جهان است و لذا برای جلوگیری از پیوستن ایران به اجلاس شانگهای تلاش می کرد، اما با تلاش چین و روسیه این مهم اتفاق افتاد که اثرگذاری بالایی در معادلات منطقه ای و حتی جهانی دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه و جهان به اقتدار سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند، خاطرنشان کرد: دشمنان نمی خواهند که ایران از قدرت برخوردار باشد و متاسفانه برخی در داخل با دشمنان همراهی می کنند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به بازار سه میلیارد نفری کشورهای عضو شانگهای، عنوان کرد: حدود نیمی از جمعیت جهان در اجلاس شانگهای عضو هستند و لذا ظرفیت خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی فراهم می شود. همچنین موقعیت خوبی برای استفاده از ظرفیت همسایگان جهت صادرات محصولات تولیدی فراهم شده است که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته بود.

وی از همکاری قوای سه گانه جهت مقابله با فساد قدردانی کرد و یادآور شد: کاغذبازی ها و سهم خواهی مسئولان مانع کار سرمایه گذاران است و موجب مهاجرت آنان شده است.

امام جمعه رشت، شفافیت را لازمه مبارزه با فساد اداری دانست و عنوان کرد: برخورد قاطع با مدیران فاسد و روی کار آمدن مدیران پاکدست موجب می شود مردم به نظام و دولت امیدوار شوند.

وی همچنین آغاز سال تحصیلی جدید را گرامی داشت و اضافه کرد: سلامت دانش آموزان اولویت وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش باشد و لذا تمهیدات لازم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون همگانی انجام شود.

آیت الله فلاحتی، دریانوردی بیش از ۴۵ هزار کیلومتر در مقابل چشمان قدرت های جهانی را نشان دهنده اقتدار دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دانست و متذکر شد: این اقدام که پیام آور صلح و دوستی و امنیت و اقتدار بود، مورد تحسین رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)