نفوذ سامانه بارشی به گیلان/ کاهش 5 تا 10 درجه ای دما


نفوذ سامانه بارشی به گیلان/ کاهش 5 تا 10 درجه ای دما

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به کاهش پنج تا 10 درجه ای متوسط دمای هوای استان، اضافه کرد: بارندگی، وزش باد رعد و برق، احتمال تگرگ، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و... از پدیده های مورد انتظار تا یکشنبه است.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را قسمتی ابری تا ابری همراه با مه و وزش باد دانست و اظهار کرد: منجیل با ۳۷ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان هستند.

وی با بیان اینکه دمای هوای رشت بین ۲۰ تا ۳۲ درجه متغیر است، افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت جریانات جنوبی در منطقه است و لذا با افزایش دمای سه تا هفت درجه ای در ارتفاعات و دامنه ها و وزش باد گرم تا بعد از ظهر امروز مواجه هستیم.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از نفوذ سامانه بارشی و خنک به گیلان طی امروز خبر داد و تصریح کرد: به تدریج از بعد از ظهر و عصر امروز با شمالی شدن جریانات و گذر امواج ناپایدار، روند کاهش دما، بارندگی، وزش باد و رعد و برق تا اوایل هفته آینده پیش بینی می شود.

دادرس، با اشاره به کاهش پنج تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان، اضافه کرد: بارندگی، وزش باد رعد و برق، احتمال تگرگ، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و... از پدیده های مورد انتظار تا یکشنبه است.

وی با بیان اینکه از دوشنبه هفته آینده شاهد تضعیف موقتی ناپایداری ها خواهیم بود، گفت: مجددا از سه شنبه تقویت امواح ناپایدار و بارندگی و وزش باد و رعد و برق تا پایان هفته مورد انتظار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403