رزمندگان دفاع مقدس؛ مصداق بارز شجره طیبه هستند


رزمندگان دفاع مقدس؛ مصداق بارز شجره طیبه هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: رزمندگان اسلام مصداق بارز شجره طیبه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که امروز دوم مهرماه در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد با دعوت همگان به تقوا، رسوخ ایمان در جان و تن و اطاعت از فرامین الهی، اظهار کرد: در آیه ۲۴ سوره ابراهیم، خداوند شجره طیبه را همانند درخت پاکی مثال زده که ریشه آن در زمین و شاخ و برگ به آسمان کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در آیه ۲۴ سوره ابراهیم سخن از عقیده حق، توحید و ایمان خداوند است، ادامه داد: توحید به درختی تشبیه شده که دارای آثار است، رشد و نمو می‌کند، در تندباد حوادث مستحکم و پابرجا می‌ایستد به معنای دیگر شجره طیبه همان درخت توحید است.

شاهرخی با یادآوری اینکه انسانی که از او در این آیه با عنوان شجره طیبه یاد شده انسان موحدی است که آثار ایمان در گفتار و اعمالش نمودار است، تصریح کرد: این انسان مردم را به معروف دعوت می‌کند، باور به توحید ثبات قدم دارد، کمااینکه این انسان همچون درخت پاک و پاکیزه میوه می‌دهد و میوه آن گفتار و عقاید سالم و سازنده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه درخت توحید که ریشه‌اش در انسان رسوخ کرده انسان موحدی را تربیت می‌کند که در فراز و نشیب‌ها از پا در نمی‌آید و مصداق این آیه شریفه رزمندگان در دفاع مقدس بودند، خاطرنشان کرد: ایمانی که در جان انسان رسوخ کرده است باورمندی به توحید را در انسان تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی پابرجا ایستادند و مدافعین اسلام و میهن اسلامی شدند، اضافه کرد: رزمندگان همه داشته‌های خود را به مصاف دشمن بردند، جمعی از آنان شهید شدند و در مهمانی خداوند از رزق و روزی برخوردار و جمعی دیگر جانبازان هستند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما سرمایه‌سازی کرد و اولین سرمایه‌سازی دفاع مقدس، امنیت کشور بود، به‌طوری‌ که در دل این سرمایه دفاع مقدس سردار سلیمانی‌ها تربیت شده و کشور ما را از آسیب‌ها مصون کردند، بیان کرد: سرمایه دیگر دفاع مقدس تقویت روحیه خودباوری در جوانان بود که هشت سال دفاع مقدس چهره زشت حقوق بشری آمریکایی را عیان کرد.

شاهرخی با یادآوری اینکه سومین روز هفته دفاع مقدس به نام معنویت، زنان، خانواده و سلامت نامگذاری شده است، اظهار کرد: حضور و تأثیر بانوان در صحنه‌های جنگ تحمیلی حکایت از فعالیت‌های بانوان با حفظ حجاب است، کمااینکه به برکت دفاع مقدس و نظام جمهوری اسلامی زمینه‌های رشد و کمال برای بانوان فراهم شده و بسیاری از آنان کمالات اخلاقی نائل شدند که در لرستان نیز این بانوان فراوان هستند.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری از جمله شهادت اویس قرنی، حجت‌الاسلام سیدعبدالکریم هاشمی در سال ۱۳۶۹ و شهادت شهیدان فکوری، نامجو، جهان آرا و کلاهدوز در همین سال، تصریح کرد: این شخصیت‌ها در زمان خود به پیشبرد اهداف اسلامی کمک کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به شکست حصر آبادان و عملیات ثامن‌الائمه در پنجم مهر، خاطرنشان کرد: ریاست جمهوری در اجلاس شانگهای حضور پیدا کردند و حضور ایران در این سازمان رسمیت پیدا کرد که این حضور تسهیلات فراوانی برای کشور به همراه دارد، کمااینکه شکستن انحصار روابط با غرب از اهداف عضویت ایران در سازمان اجلاس شانگهای است.

شاهرخی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و با بیان اینکه عاشورا از تلخ‌ترین حوادث بشریت است، اضافه کرد: به اسارت بردن اهل‌ بیت(ع) از تلخ‌ترین حوادث روزگار است، چراکه اسرای کربلا در مسیر حرکت از کربلا از شام و مدینه ۴۱۰۰ کیلومتر را طی کردند که در طول این مسیر حوادث تلخی به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا