اجرای بیش از 58 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت هفته دفاع مقدس در همدان


اجرای بیش از 58 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت هفته دفاع مقدس در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از اجرای بیش از 58 برنامه فرهنگی هنری و قرآنی با عنوان همایش «روایت ایثار» همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های این هفته، در قالب برنامه‌ای با عنوان «روایت ایثار» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان و همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها با هدف روایت رشادت‌، دلاورمردی، فداکاری و ترویج آرمان‌های شهدای گرانقدر دفاع مقدس اجرا می‌شود.
وی با تاکید بر این که برنامه‌هایی مانند عصر شعر و خاطره، نمایشگاه عکس، پوستر و هنرهای تجسمی و اجرای نمایش خیابانی از جمله برنامه‌های مشترک در همه شهرستان‌هاست، گفت: جلسات نقد و بررسی کتاب و دیدار با هنرمندان ایثارگر، از دیگر برنامه‌های شاخص در این هفته است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری هنرواره ملی خوشنویسی «مشق سرخ»، سرآغاز برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته دفاع مقدس بود که بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان ۲۸ استان برای شرکت در این هنرواره به دبیرخانه ارسال شده بود که در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل شدند.
تجلیل از ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس عنوان دیگر برنامه ای است که احسانی از آن نام برد و گفت: این برنامه روز یکشنبه چهارم مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه انتخاب کتاب سال دفاع مقدس استان هم در این هفته انجام خواهد شد، گفت: همزمان با این مراسم، برگزیدگان مسابقه کتابخوانی دفاع مقدس هم معرفی و تجلیل می‌شوند.
احسانی از برگزاری دهمین دوره همایش نمایش‌نامه خوانی استانی عاشوراییان هم خبر داد و گفت: پس از انتشار فراخوان، ۳۰ اثر به دبیرخانه دهمین دوره این همایش ارسال شد که بعد از بررسی آثار، ۱۴ اثر به مرحله رقابت راه یافتند.
وی با بیان اینکه این همایش با هدف ترویج فرهـنگ والای عاشورایی، شناسایی و شـــکوفایی استعدادهای تازه و بهره‌وری از تجربیات ارزنده پیشکسوتان حوزه نمایش، برگزار می‌شود، تصریح کرد: شهرستان فامنین ۷ و ۸ مهرماه میزبان برگزاری این همایش است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر رسالت همگانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روایت ایثار از دوران دفاع مقدس گفت: از آنجایی که حوزه فرهنگ و هنر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بخش‌ها با نسل جوان و نوجوان در ارتباط است، می‌توان از این ابزار در راستای نهادینه کردن آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس بهره گرفت.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403