مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در نهبندان لحاظ می‌شود


مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در نهبندان لحاظ می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی بر نگاه ویژه دولت به شهرستان نهبندان تاکید کرد و گفت: با بازنگری سند توسعه نهبندان مشوق‌هایی برای ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور و فعالیت در این منطقه لحاظ خواهد شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در دیدار مدیرعامل واحد تولیدی شیشه و ظروف بلوری کاوه که در تهران انجام شد، افزود: بعد از سفر مقام معظم رهبری به نهبندان در سال ۱۳۷۸ و تأکید معظم له بر توجه دولت به این منطقه، سند توسعه نهبندان تدوین شد.

وی گفت: بخش‌هایی از مصوبات این سند اجرایی شده اما نتایج مطلوبی حاصل نشده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در یک سال گذشته همه تلاش ما بر این بوده که ظرفیت‌سازی کنیم و اخیرا در سفر آیت الله رئیسی به استان نیز این موضوع مطرح شد.

وی افزود: رئیس جمهوری در این سفر دستور دادند تا سند توسعه نهبندان بازنگری و برای تصویب به دولت ارسال شود.

ملانوری بیان کرد: بر این اساس مشوق‌هایی هم برای ترغیب سرمایه‌گذاران به این منطقه لحاظ خواهد شد و نهبندان از جمله مناطقی است که با وجود ذخایر معدنی بسیار غنی، ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی به ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مردم در این استان روی ثروت خوابیده‌اند اما نبود تفکر توسعه‌ای سبب شده از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشود لذا رفاه نسبی در این منطقه وجود ندارد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مردم خراسان جنوبی با استعداد، نجیب، آرام، متدین و فرهنگی هستند اما قدرت ریسک‌پذیری در آنها بسیار پایین است.

وی با اشاره به وجود پنج معدن طلا در شهرستان خوسف که فرصت‌های مطلوبی برای سودآوری هستند گفت: در حال حاضر ۲۳۰ معدن دارای پروانه غیرفعال داریم که برای وارد کردن آنها به گردونه فعالیت، برنامه‌ریزی شده و به دنبال سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت هستیم.

ملانوری جاذبه‌های گردشگری، ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و انواع محصولات کشاورزی را از مهمترین ظرفیت‌های این استان نام برد و افزود: اقداماتی در راستای توسعه استان شروع شده و برای بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های موجود، برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: جذب و ترغیب سرمایه‌گذاران مطرح کشور و هلدینگ‌های اقتصادی بزرگ از جمله کارهایی است که طی چند ماه گذشته با جدیت دنبال کرده‌ایم و هدف از این اقدام، وارد گود کردن مردم و چشاندن طعم شیرین سرمایه‌گذاری به آنهاست.

این دیدار که با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در راستای اهداف و سیاست‌های ستاد توسعه خاوران و با هدف بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری واحد تولیدی شیشه و ظروف بلوری کاوه در نهبندان انجام شد، مدیرعامل این کارخانه برای سرمایه‌گذاری در استان اعلام آمادگی کرد و مقرر شد طی چند روز آینده با اعزام تیم کارشناسی، شرایط خراسان‌ جنوبی را به لحاظ ظرفیت‌های معدنی مورد نظر ارزیابی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403