87 نفر مبتلای جدید به کرونا در خراسان شمالی بستری شدند


87 نفر مبتلای جدید به کرونا در خراسان شمالی بستری شدند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت:87 نفر مبتلای جدید به کرونا در 24 ساعت گذشته بستری شدند و چهار نفر دیگر هم فوت کرد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی اظهار داشت: هم اکنون۳۷۳ بیمار با علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۵۱درصدی جمعیت هدف در استان، گفت: هم اکنون واکسیناسیون در استان از سرعت مطلوبی برخوردار است و ۵۱درصد از جمعیت هدف در خراسان شمالی واکسن کرونا دریافت کرده اند که بیش از میانگین کشوری است.

هاشمی افزود: با این وجود به دنبال افزایش سرعت واکسیناسیون در استان هستیم، بخصوص در مناطق روستایی از مردم توقع همکاری و مراجعه بیشتری برای تزریق واکسن داریم.

از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور، تاکنون ۳۰۴ هزار و ۷۴۵ واکسن کرونا به استان وارد و ۲۷۴ هزار دُز تزریق شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان،گرمه، جاجرم در وضعیت نارنجی (پرخطر) و فاروج، رازوجرگلان نیز در وضعیت زرد قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست