امام جمعه خرمشهر: زایران اربعین حسینی به مرز شلمچه مراجعه نکنند


امام جمعه خرمشهر: زایران اربعین حسینی به مرز شلمچه مراجعه نکنند

آبادان - ایرنا - امام جمعه خرمشهر گفت: هیچ گونه امکاناتی در مرز شلمچه برای پذیرایی از زایران حسینی نیست و مشتاقان حضور در راهپیمایی اربعین به این مرز مراجعه نکنند.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور روز جمعه با انتشار ویدیویی در فضای مجازی با گرامیداشت یادو خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در آستانه اربعین حسینی به واسطه شیوع کرونا متاسفانه برای دومین سال عاشقان حسینی از زیارت اربعین محروم هستند و امیدواریم به حق سیدالشهدا و به قوت الهی این بیماری منحوس ریشه‌کن و از سر راه زایران و عاشقان حسینی برداشته شود.

وی افزود: با توجه به تصمیم دولت عراق برای تعداد بسیار اندکی از زایران حسینی روادید صادر شده و تلاش‌ دولت ایران اسلامی برای اضافه کردن این سهمیه بی‌نتیجه مانده است.

حجت‌الاسلام عادل‌پور با بیان اینکه صادر شدن روادید و عزیمت به عراق تنها از طریق مرز هوایی است ادامه داد: با وجود تلاش‌ مسوولان استان و شهرستانی برای عبور زایران دارای ویزای هوایی، و ورود آنها از طریق مرز زمینی شلمچه به عراق، این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند.

وی ادامه داد: هیچ روادیدی در مرز صادر نمی‌شود و مردم به شایعات توجه نکنند و اخبار را فقط از طریق رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

حجت‌الاسلام عادل‌پور افزود: در این راستا تعداد بسیار کمی ویزای اضطراری از جانب دولت عراق برای افرادی که به نحوی با دولت عراق در ارتباط هستند صادر شده و این هیچ ربطی به مسوولان ایرانی ندارد.

وی ادامه داد: افرادی که قصد سفر به خرمشهر و مرز شلمچه را دارند بدانند هم اینک مرز شلمچه بسته است و هیچ خدماتی در این نقطه مرزی ارایه نمی‌شود.

امام جمعه خرمشهر گفت: از مردم خرمشهر می‌خواهم از زایرانی که برای زیارت کربلا به خرمشهر آمده‌اند پذیرایی کنند چون ما نوکر زائران اباعبدا... الحسین هستیم.

کشور عراق برای اربعین امسال با ورود هوایی ۶۰ هزار زایر ایرانی با شرایط خاص موافقت کرده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور پنجم مهر اربعین حسینی در ایران است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا