اربعین نماد پیروزی حق بر باطل و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است


اربعین نماد پیروزی حق بر باطل و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است

قزوین - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: اربعین نماد پیروزی جبهه حق بر باطل و اعلام پیروزی سیدالشهدا (ع) بر یزید و کافران و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است.

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین افزود : راهپیمایی اربعین حسینی یک حرکت عظیم فرهنگی و تاثیرگذار است که بیش از چهار میلیون نفر در این مراسم شرکت می کنند .
وی اظهار داشت : پیاده‌روی اربعین حسینی دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی است که باید در راستای تعمیق باورها و اعتقادات خود از آن استفاده کنیم.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه مردم با عشق و علاقه در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کنند تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی حرکت بزرگ دینی و انقلابی جهان اسلام محسوب می‌شود و مردم مانند رود خروشان به حرم امام حسین (ع) می پیوند و این رود جریان دارد تا بیت المقدس نیز خواهد رسید و تا زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت به نتیجه برسد.
خطیب جمعه قزوین با اشاره به ارج نهادن مقام شامخ شهدا در هفته دفاع مقدس، گفت: حماسه آفرینی های دوران دفاع مقدس، نقطه عطفی در تاریخ ایران است.
وی اضافه کرد: دفاع مقدس بهانه ای است تا نقش و هدایت و فرماندهی امام عزیز را بازگو کنیم امامی که با فهم حکیمانه خود جنگ خانمان‌سوز را به دفاع مقدس تبدیل کرد.
آیت الله عابدینی تاکید کرد: هشت سال جنگ تحمیلی با پیروزی رزمندگان اسلام و با افتخار و عزت به پایان رسید و امروز خط مقدم ما شلمچه و جبهه‌های آبادان و قصرشیرین و پل ذهاب نیست بلکه خط مقدم ما دریای مدیترانه، یمن، غزه، سوریه و لبنان است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین با اشاره سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: از سخنرانی مقتدرانه ریسس جمهور و وزیر خارجه تشکر می کنیم و آن نگرانی ها که در گذشته با احترام به ظالمان و مستکبران بود را دیگر نداریم .
وی با بیان اینکه اگر از مسیر حق فاصله بگیریم در گمراهی خواهیم بود، گفت: همواره باید به سمت حق برویم، در غیر این صورت راه ما به سمت باطل می‌رود.
امام جمعه قزوین با اشاره به مناسبت های پیش رو افزود: عملیات بزرگ ثامن الائمه که موجب شکستن حصر آبادان شد و همچنین بزرگداشت سرداران بزرگ سردار سلیمانی ها، سردار حسین همدانی‌ها ، کلاه دوزها و فرماندهان دیگر که برای کشور ما افتخار آفریدند مدت‌ها در جبهه مقاومت جانفشانی کردند و عامل پیروزی جبهه مقاومت سوریه بر دشمنان و تروریست‌های جهانی شدند.
خطیب جمعه قزوین با گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و گردشگری افزود: امیدواریم در دولت جدید شاهد استفاده بهینه از فرصت های گردشگری با حفظ ارزش های دینی در همه کشورمان و در استان قزوین که فرصت های عظیم گردشگری را دارا است، باشیم.

وی سالروز شهادت سرداران بزرگ اسلام، فلاحی، فکوری، کلاه دوز، نامجو و جهان آرا را گرامی داشت و گفت: در هفته دفاع مقدس یک روز اختصاص پیدا کرده به بزرگداشت سرداران شهیدی چون سلیمانی ها، حسین همدانی ها و همه بزرگان گرانقدر ما که عزت آفرین دفاع مقدس بودند و کار ارزشمندی است که به روح بزرگ آنها احترام می گذاریم.

امام جمعه قزوین با تبریک روز آتش نشانی و ایمنی اظهار داشت: به عزیزانی که در این عرصه خادم مردم هستند و خودشان را به خوف و خطر می اندازند، تبریک می گویم.

وی به روز بزرگداشت مولوی اشاره کرد و افزود : مولوی سرمایه ای معنوی و دینی برای ماست که شعرهای آئینی و دینی این شاعر همه مؤمنان را تحت تاثیر قرار می دهد و عشق امیرالمؤمنین(ع) در دلش موج می زده است.

آیت الله عابدینی در پایان به روز جهانی ناشنوایان نیز اشاره کرد و گفت: خدای متعال اگر یک چیزی را به بنده ای به هر دلیلی نداده است، حتماً جای آن چیزهای بهتری ارایه کرده است و خیلی از عزیزان نابینا و ناشنوا را می بینیم و حرف هایشان را می شنویم، می بینیم دل بیدار و سرمایه معنوی ویژه در اختیارشان قرار گرفته که جبران آن چیزی است که به ظاهر ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش