خون 188 هزار شهید دوران دفاع مقدس ایران را بیمه کرد


خون 188 هزار شهید دوران دفاع مقدس ایران را بیمه کرد

کرمان - ایرنا - امام جمعه رفسنجان گفت: 188 هزار نفر از بهترین نیروی انسانی کشور در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و جایگاه ایران اسلامی به پشتوانه خون این شهدا ارتقا یافته و بیمه شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه رفسنجان ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس افزود: ملت ایران در هشت سال دوران دفاع مقدس مقاومت کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک میهن به دست دشمنان بیفتد.

وی تصریح کرد: بوسه زدن بر دستان خانواده های این شهدا و این دفاع، مقدس است.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و خانواده های صبور در دفاع از خاک وطن، دفاع از ناموس، انقلاب اسلامی، ارزش ها و آرمان های انقلاب و نهضت امام حسین(ع) به میدان آمدند و تا پای جان فرزندانشان هم با بیگانگان جنگیدند.

وی تصریح کرد: ما آغازگر جنگ نبودیم و دفاع بر هر مرد و زنی واجب است به ویژه دفاع ملت ایران از ارزش ها و اعتقادات دینی مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲ قرن اخیر با معاهده های ننگین که امضا شد قسمت های زیادی از ایران در زمان های فتحعلی شاه، ناصرالدین شاه، محمدرضا شاه از ایران جدا شد.

امام جمعه رفسنجان گفت: امّا ملت ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب، در نبردی هشت ساله حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمن نداد و توسط نیروهای رزمنده ایرانی از بیش از ۱۳ کشور هم دست صدام اسیر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دوره های پهلوی و قاجار وجود ندارد خاطرنشان کرد: در دوره ای به سر می بریم که با مقاومت ملت ایران، رهبری و ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی را داریم که اینگونه مقاومت بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: نسل جوان باید بداند ما چگونه در برابر دنیا ایستادیم و تبیین دوره دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس برای نسل جوان و آینده بسیار موثر است.

عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای افقی روشن در بعد سیاسی و اقتصادی است

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای یک افق روشن سیاسی و اقتصادی را برای ملت ایران به نمایش می گذارد، کشورهای عضو شانگهای به سمت تعریف پول واحد می روند تا جلوی روند صعودی نرخ دلار گرفته شود و مدیریت این برنامه نرخ گذاری دلار کنترل شود.

وی ادامه داد: کشورهایی در این سازمان عضو هستند که مانند چین و هند جمعیت زیادی دارند که از نظر اقتصادی و نظامی هم مقتدر هستند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه ایران اولین کشور خاورمیانه به عضویت رسمی درآمد افزود: بی بی سی با همه لجاجت با ایران مجبور شد این موضوع را بیان کند که سازمان همکاری های شانگهای یکی از مهمترین سازمان هاست.

وی خاطرنشان کرد: این عضویت در دراز مدت می تواند در افزایش مبادلات تجاری ایران اثر داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل شب قدر | 110 عکس نوشته زیبا برای شب های قدر