فرهنگ سازی وحدت اسلامی مهم‌ترین دستاورد راهپیمایی اربعین حسینی (ع) است


فرهنگ سازی وحدت اسلامی مهم‌ترین دستاورد راهپیمایی اربعین حسینی (ع) است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به دستاوردهای راهپیمایی اربعین حسینی، مهمترین دستاورد این همایش بزرگ را فرهنگ سازی وحدت اسلامی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با تسلیت ایام اربعین حسینی افزود: همایش اربعین راهپیمایی شبانه روزی است و تا لحظه ای رفتن عاشقان امام حسین (علیه السلام) به سمت کربلا قطع نمی‌شود.

وی محیا شدن امت اسلامی برای استقبال جانانه از ولی عصر (عج) را یکی از دستاوردهای راهپیمایی اربعین عنوان و تصریح کرد: دیگر پیام این واقعه مهم تجلیل از خط سرخ شهادتی است که امام حسین (ع) در کربلا ترسیم کرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه فرهن گسازی بزرگ وحدت اسلامی یکی دیگر از دستاوردهای راهپیمایی اربعین است تصریح کرد: راهپیمایی برای امت اسلامی افتخار بزرگ و بی نظیر است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با تبریک ۲ موفقیت دولت جدید و تلاش جدی دولت در عرصه عمل، تدبیر و فکر و اندیشه این ۲ دستاورد بزرگ را رقم زد گفت: حرکت انقلابی در واکسینه شدن آحاد مختلف مردم در سنین مختلف برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا اولین دستاورد اخیر دولت است.

وی با بیان اینکه پیوستن رسمی جمهوری اسلامی ایران به شانگهای و ائتلاف راهبردی در مقابله با تحریم های ظالمه دومین دستاورد موفقیت آمیز دولت جدید است بیان داشت: جمهوری اسلامی با این پیوستن رسمی خودش را با یک چهارم کره خشکی زمین وصل کرد و کشورهای عضو این پیمان یک چهارم کره خشکی را تشکیل می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه کرد: ۴۰ درصد جمعیت جهان و بخش قابل توجهی از ذخایر مورد نیاز مردم در این پیمان وجود دارد که یکی از بهترین راه های مقابله با تحریم ها است.

حجت اسلام علیدادی سلیمانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هشت سال دفاع دستاوردهای فراوانی را برای نظام انقلاب اسلامی داشته است.

وی بیمه شدن انقلاب نوپا و تازه به پیروزی رسیده را یکی از دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: اولین دستاورد بزرگ دفاع توانست انقلاب را برای همیشه بیمه کند و این یکی از بزرگترین دستاوردها است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هنر امام و اسلام این بود که توانست در جنگی که معمولا در آن خشونت وجود داشت توسط رزمندگان رشید اسلامی اخلاق نظری به عملی تبدیل شود و برای ملت ما و برای همه ملت هایی که در آینده رویدادها و رخدادهای دفاع مقدس را مطالعه می کنند بزرگترین کلاس درس است و اخلاق عملی در جبهه باید به نسل آینده منتقل شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اعتماد به نفس بالا در دفاع از کشور سومین دستاورد دفاع مقدس است گفت: همه دست به دست هم دادند تا این کشور را در تنگنا قرار دهند و بسیاری از همسایه های ما در مقابل ما با نیرو و تجهیزات و به نحوی کمک کردند و در یک ائتلاف نابرابر هشت سال با ما جنگیدند اما اعتماد به نفس بالا برای ملت ایران پیروزی را رقم زد.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس نگاه طمعکارانه دشمنان را از این کشور از بین برد خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس امنیت و آسایش امروز و آینده را به ارمغان آرود و دستاوردی را برای ما رقم زد که هیچ کدام از قدرت های استکباری به خود اجازه ندهند که نگاه چپ به کشور ما بکنند و جرات کوچکترین تجاوز و نزدیک شدن به خاک ما را نمی دهند.

وی یادآور شد: این دفاع در حالی در تاریخ ما رقم خورد که مقدس ترین دفاع در تاریخ کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا