محور سخنان ائمه جمعه شهرهای بهاباد، مهریز و ابرکوه


محور سخنان ائمه جمعه شهرهای بهاباد، مهریز و ابرکوه

یزد- ایرنا - هفته دفاع مقدس یادآور حماسه تاریخی مردم ایران است ،سخنرانی رییس‌جمهوری در سازمان ملل از طریق ویدیو کنفرانس عزت ملت را نشان داد و ایرانیان در دفاع مقدس دشمن را زمین گیر کردند، بخشی از خطبه های نمازجمعه امروز ائمه شهرهای بهاباد، مهریز و ابرکوه است.

امام جمعه بهاباد با اشاره به دستاوردهای رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی گفت : هفته دفاع مقدس یادآور حماسه تاریخی ملت ایران در برابر ابرقدرت های شرق و غرب است که در جنگ نابرابر دشمنان را تسلیم کرد.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: مردم در آن زمان با تکیه بر خداوند متعال، کمک رزمندگان شجاع در برابر تمامی دشمنان ایستادگی کردند و بعد از هشت سال مقاومت به پیروزی رسید و این عزت و افتخار برای همیشه در تاریخ ماندگار شد .

وی اظهار کرد: دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی ملت قهرمان ماست و بیانگر ایستادگی و مقاومت بیداردلانی است که هفت شهر عشق را در هشت بهار آزادگی پیمودند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد ادامه داد : دفاع مقدس، طلیعه جاودانه غرور ملی است؛ هنگامه اتحاد و همبستگی ملی مردم در دفاع از شریعت اسلام و مرزهای سرزمینی است که با نثار خون پاک فرزندان این مرز و بوم ،ایثار و مجاهدت های مثال زدنی آنها جاودانه شد.

ابراهیمی بشکانی تصریح کرد : هفته دفاع مقدس نماد مقاومت بزرگ ملت ایران است و مدیران باید عملکرد خود را برای تداوم انقلاب، پاسداشت خون شهدا و لبیک به اهداف آنها بازبینی کنند.

امام جمعه بهاباد بیان کرد: در دفاع مقدس که در آستانه ۴۱ سالگی آن قرار داریم همه اقشار و گروه‌ها به رهبری امام راحل به صحنه آمدند و نقش‌آفرینی کردند که تحلیل، بیان و تبیین همه رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های آنها کاری دشوار است اما همه موظف هستیم در حد توان در تبیین و پاسداشت این دستاوردها تلاش کنیم. ابراهیمی بشکانی تاکید کرد: این ایام یادآور اخلاص، رشادت و از خودگذشتگی غیور مردانی است که اقتدار و استقلال امروز ایران را رقم زدند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: سال جدید تحصیلی آغاز شد، امیدواریم که امسال برای جامعه آموزش و پرورش ما سالی پر از موفقیت و پیروزی در عرصه تعلیم و تربیت باشد و هر جامعه ای که آموزش و پرورش آن موفق و توانمند باشد، در مسیر رشد و توسعه قدم بر می دارد.

امام جمعه بهاباد در ادامه افزود: اربعین، چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان است که جان خود و یارانش را فدای دین کرد.

وی بابیان اینکه گردهمایی اربعین را حقیقتا باید باشکوه‌ترین پدیده‌ عصر حاضر و تجلی بخش ارزش‌های معنوی بر مدارِ جاذبه‌ عشقِ متعالی‌ترین الگوی تجسم یافته اسلام راستین یعنی حضرت سیدالشهدا(ع) دانست وافزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، راهپیمایی اربعین حسینی فرصتی برای زمینه سازی تمدن نوین اسلامی است.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه اربعین حسینی یک همایش متفاوت برای بسیج تمامی دنیا بر محور وحدت و زمینه سازی برای تمدن اسلامی است، گفت : در راهپیمایی اربعین گام به گام به حقیقت نزدیک می شویم و از باطل و ظلمت دور شده و به نور و حقیقت نزدیک تر می شویم.

ابراهیمی بشکانی خواندن زیارت اربعین در این روز را ضروری دانست و افزود : زیارت اربعین از زیارت‌نامه‌های معتبری است که برای آن حضرت(ع) نقل و به خواندن آن در روز اربعین سفارش بسیار شد و آموزنده است.

به گفته وی زیارت اربعین یکی از راه‌های زنده نگهداشتن یاد و خاطره قیام اباعبدالله الحسین (ع) است که آثار تربیتی فراوانی بر روح و جسم زایر چه در کنار مرقد آن بزرگوار و چه در منزل خود دارد و با خواندن آن ولایت و دوستی خدا را در وجود خود تقویت می‌کند.

مرکزشهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

مهریز

امام‌جمعه مهریز گفت: رییس‌جمهوری با سخنرانی منطقی، کوبنده و انقلابی خود در سازمان ملل خطاب به ملت‌ها و دولت‌های عالم بار دیگر عزت و اقتدار ایران اسلامی را به خوبی نشان داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های امروز نمازجمعه افزود: موضعگیری قاطع و انقلابی رییس جمهوری بار دیگر مدیریت جهادی و عظمت ایران را در منظر جهانیان اثبات کرد.

وی با بیان اینکه مواضع انقلابی آقای رئیسی اوج اقتدار و سربلندی ملت ایران است ادامه داد: این رویکرد و روحیه که موجب خشنودی مردم ایران و ستمدیدگان عالم شد باید روز به روز تقویت شود.

امام‌جمعه مهریز اظهار کرد: رییس‌جمهوری انقلابی ما در این سخنرانی، کوبنده بار دیگر ذلت و زبونی استکبارجهانی و دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان داد.

محی‌الدینی بیان کرد: منطق مقاومت مبتنی بر عقلانیت ملت و مسئولان ایران به خصوص دولت جدید و شخص رییس‌جمهوری راهگشای مشکل و راه برون‌رفت از معضل های فرهنگی و اقتصادی است.

وی گفت: بدون شک تلاش شبانه‌روزی و صادقانه دولت و حضور مستمر رییس‌جمهوری در بین مردم در استان‌ها منشا بسیاری از برکت ، مایه امیدآفرینی ، اعتمادبخشی و تقویت سرمایه اجتماعی است .

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به اهمیت تبیین فرهنگ آن دوران در جامعه و بین مردم و جوانان اشاره کرد.

محی‌الدینی اظهار کرد: رفع بسیاری از معضل های فرهنگی و اقتصادی با تکیه به ارزش‌های دینی ، انقلابی ، فرهنگ دفاع مقدس و ایثار رزمندگان اسلام قابل حل است .

وی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و از فرهنگیان خواست بیش از گذشته بر حسب ضرورت برای ارتقای دینی و فرهنگی نوجوانان و جوانان فعالیت کنند.

خطیب جمعه مهریز همچنین فرا رسیدن اربعین حسینی را تسلیت گفت و از مردم و جوانان خواست با رعایت نکات بهداشتی و احترام به مقررات نسبت به بزرگداشت دهه پایانی ماه صفر اقدام کنند.

محی‌الدینی در ادامه روز آتش‌نشانی را به کارمندان و امدادگران این بخش در شهرستان که در حوادث مختلف مخلصانه به مردم کمک می‌کنند قدردانی کرد و همکاری مردم را با آنها خواستار شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

ابرکوه

امام جمعه ابرکوه گفت: مردم به عنوان نیروهای بسیجی و پشتیبانی در هشت سال جنگ تحمیلی از نیروهای مسلح در دفاع مقدس با کمترین امکانات و تجهیزات از کشور دفاع کردند .

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: ملت سلحشور ایران راه بیابان تا بهشت را یک شبه پیمودند و با انگیزه پاک و الهی به دنیا پشت پا زده و دشمن را زمین گیر کردند.

وی ادامه داد: آن زمان در شرایطی جنگ نابرابر به ایران تحمیل شد که کشور تازه از چنگ حکومت طاغوت نجات یافته بود .

حسینی خاطرنشان کرد: خاطره پیچیده ای که ۴۱ سال قبل با توطئه سیا (cia) از سوی صدام به عنوان سرکرده رژیم بعثی عراق آغاز شد تا با هدف براندازی نظام نوپای اسلامی جنگ تمام عیاری را به راه انداخت.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه تصریح کرد: مردم هیچگونه آمادگی ،تجربه دفاعی ، نظامی و رزمی نداشتند و آمریکا از ناحیه انقلاب، ملت و رهبری انقلاب اسلامی ایران عصبانی و تحت فشار بود.

وی اظهارکرد: دشمنان در داخل کشور هم گروهک های تجزیه طلب را در کردستان، شمال و جاهای دیگر به راه انداختند ،منافقان هم در داخل علاوه بر سمپاشی ،اختلاف افکنی جنگ مسلحانه اعلام کردند.

حسینی ادامه داد: ارتش و نیروهای نظامی پس از پیوستن به جبهه انقلاب هنوز بازسازی و سازمان یافته نبود و نیروهای انقلاب هنوز در مرحله ابتدایی شکل گیری بودند .

امام جمعه ابرکوه اضافه کرد: در چنین شرایط آشفته‌ای ۴۲ کشور دنیا به پشتیبانی از صدام برخاسته و از مرتجعان عرب، عربستان سعودی برای صدام سنگ تمام گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا هم با هدف درهم شکستن انقلاب و حکومت نوپای ایران در تمامی زمینه‌ها کمک های نظامی ،سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی به صورت پیدا و پنهان در اختیار صدام قرار داد و حکومت شوروی سابق هم که ناکامی حمله خود به افغانستان را از چشم ایران می‌دید با آمریکا هم پیمان متحدین عراق شد.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: اگر صدام برای فتح یک هفته ای تهران و ایران رجزخوانی می‌کرد چون تمام مقدمات را به نفع خود آماده می دید، و افرادی همچون بنی‌صدر را مانعی بر سر راه خود نمی دید .

وی افزود: صدام توانست در همان روزهای اول تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیشروی کند و تعدادی از شهرهای مرزی در غرب و جنوب کشور را اشغال کند.

حسینی یاد آورشد : در این میان این نهیب امام خمینی (ره) به مردم و مسئولان بود که به سرعت شیفتگان اسلام و انقلاب با لبیک به ندای ولایت خود را به جبهه ها رساندند و سد عظیمی را در برابر دشمن ایجاد کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه همچنین با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید گفت: مدرسه، کانون تعلیم و تربیت است باید به اهمیت رسالت و نقش سازنده آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: کانونی که شیرین ترین خاطره از بهترین دوستان ،معلمان و آموزه‌ها را برای همه با خود دارد ،متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ نزدیک به ۲ سال است که دانش‌آموزان نتوانسته اند شور و هیجان آغاز سال تحصیلی را بروز دهند.

حسینی تصریح کرد: معلمان خود را در قاب تلفن همراه و شبکه شاد دیدند ،پدران و مادران هم کار معلم سرخانه را تجربه کردند.

به گفته امام جمعه ابرکوه ، امیدواریم با تزریق واکسن به دانش آموزان واجد شرایط در ماه‌های آینده حضور پرشور دانش آموزان را در مدرسه شاهد باشیم و آن عزیزان به صورت جدی ‌به تعلیم و فراگیری و تربیت و پرورش روحی و معنوی و اخلاقی خود بپردازند.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: شرکت ایران در اجلاس شانگ های و عضویت رسمی ایران در این مجموعه یک پیروزی دیپلماتیک برای دولت سیزدهم و ایران انقلابی است.

وی افزود: طبیعی است آمریکا، اسراییل و ارتجاع عرب به عنوان مثلث شوم غربی، عبری و عربی از این اتفاق منطقه ای عصبانی هستند، چون حضور ایران در سازمان شانگهای می‌تواند فواید بسیار مهمی برای ایران و شکست بزرگ و راهبردی برای این مثلث شوم داشته باشد .

حسینی خاطرنشان کرد: چرا که ایران از این پس می تواند غربی های غیرقابل اعتماد را پشت سر گذارد و با هم پیمان شدن با هند، روسیه ،چین ، قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان و ازبکستان رابطه تجاری با حدود نیمی از جمعیت کره زمین داشته باشد.

امام جمعه ابرکوه خاطر نشان کرد: در این سازمان که ۱۰ کشور دیگر هم عضو ناظر و شرکای آن هستند می توان در برابر نفوذ نامشروع سیاسی و اقتصادی آمریکای سلطه گر در منطقه ایستاد و با همکاری های بانکی،امنیت انرژی، ورود به بازارهای مهم جهانی همچون هند، چین ، روسیه و کشورهای همسایه شمالی با فروش و صادرات کالاهای تولیدی ایران، زمینه کاهش فشارها و تحریم های آمریکا و غرب را فراهم ساخت.

حسینی همچنین افزود: سخنرانی آیت الله رییسی هفته گذشته از طریق ویدیو کنفرانس در مجمع عمومی سازمان ملل را شاهد بودیم که پس از هشت سال در جایگاه رییس دولت انقلابی ، عدالت خواه و معترض به ظلم حداکثری قدرت های زیاد خواه به سردمداری آمریکا، سخنانی پخته و سنجیده مبتنی بر عقلانیت و صداقت که نشانگر عزت، حکمت و مصلحت ایران اسلامی بود مطرح کرد و قدرت منطق محور ملت ایران را به رخ قدرت کور و بی منطق و پوشالی آمریکا کشاند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403