سخنرانی رییس جمهوری در اجلاس بین المللی از روی موازین انقلابی بود


سخنرانی رییس جمهوری در اجلاس بین المللی از روی موازین انقلابی بود

کرج - ایرنا- نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با اشاره به سخنرانی اخیر رییس جمهوری در اجلاسیه سازمان ملل که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: این سخنرانی محکم و بر اساس  موزاین انقلابی و ارزشی بود و مواضع عزت آفرین ایران در موضوعات مختلف که بر اساس عقلانیت و تعامل است را بیان کرد.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: البته دشمنان نیز از این سخنرانی رییس جمهوری ناراحت شدند، چهره منفور آمریکا ترسیم و از فلسطین شفاف دفاع کردند، همچنین مطالب رییس جمهوری در خصوص برجام با توجه به اینکه با نگاه به منافع ملی و به دور از باورهای غلط بود به صورت کامل به خصوص در مسایل هسته ای منطبق بر موازین بود.

وی اضافه کرد: در این سخنرانی رییس جمهوری اینکه ایران به مذاکره ای راضی است که تحریم ها را برداشته شود، صهیونیست ها را عصبانی و آنها را وادار به عکس العمل کرد، حرف های بیهوده ای را بیان و در این بین رییس جمهوری آمریکا نیز سخنرانی پر از دروغ علیه ایران داشتند و هر چه کینه داشت برای چندمین بار در این سخنرانی نشان داد.

حسینی همدانی ضمن حمایت از رییس جمهوری در مواضع متین و محکمشان عنوان کرد: در این بین ما نیز همان بیان محکم شهید بهشتی را شاهد بودیم که خطاب به سران کفر، پلیدی، تبعیض و جنایت فرمود از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عضویت دائم ایران در سازمان بین المللی همکاری های شانگهای اشاره کرد و گفت: مدت ها عده ای غربزده آیه یاس خوانده و عنوان می کردند که به دلیل نپیوستن ایران به اف.ای.تی .اف آنها ما را نمی پذیرند، اما با درایت دولت این ارتباط برقرار و ایران عضو دائمی شد که تاثیرات فراوانی بر اقتصاد کشور و منطقه خواهد داشت.

حسینی همدانی افزود: مسایلی مانند اینکه می توانیم کالاهای تولیدی خودرا در بازاری که بیش از سه میلیارد نفر جمعیت دارد صادر و به فروش برسانیم از جمله مزایای پیوستن به این سازمان است در کنار آن قدرت سیاسی و امنیتی ایران را در برابر بیگانگان بالا می برد.

وی ادامه داد: برخی کشورهای غربی وقتی دیدند دیپلماسی ایران از حالت انفعال و توجه صرف به کدخدا خارج و بنا به تعامل با کشورهای منطقه و به خصوص شرق و دیگر کشورهای دنیا دارد در نتیجه حاضر به همکاری شدند که این موضوع آمریکا، اسراییل و گاوهای شیرده را در این مرحله عصبانی چرا که ایران موفق شد انحصار غرب را شکسته و یک قدم دیگر در مسیر ایجاد اتحاد بین کشورها بردارد و دروغ بودن انزوای ایران در مجامع بین المللی را آشکار کند.

خطیب جمعه کرج گفت: این مساله قطعیت دارد که آمریکا در حال افول و منزوی شده است و در کنار آن رژیم غاصب اسرائیل در حال نابودی کامل قرار دارد.

دولت نسبت به تغییر کارگزاران با سرعت اقدام کند

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر کارگزاران اشاره کرد و افزود: دولت نسبت به تغییر کارگزاران اگر تصمیمی دارد باید با سرعت و قاطع انتخاب درستی را در خصوص مابقی کارگزاران انجام دهد که در تاخیر آفاتی وجود دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ایشان نیز فرمودند که دولت با سرعت تشکیل و منظورشان تمام ارکان دولت از مدیران میانی، استانداران و فرمانداران است، این دولت در حال ترمیم خرابی و ویرانی های است که از قبل بوده نباید یک روز را نیز برای بازسازی ساختار و تشکیلات خود برای خدمت به مردم از دست بدهد.

حسینی همدانی ادامه داد: از به کارگیری افراد سودجو و کسانی که هزینه را زیادمی کنند جلوگیری شود، در این بین باید افراد شاخص و مد نظر هر چه سریعتر در جایگاه خودشان قرار داده تا در خدمت رسانی به مردم خلایی وارد نشود.

وی با اشاره به انتصاب سرپرست ها برای دستگاه ها بیان داشت: گاهی با سرپرست اداره کردن یک مجموعه ضررهای مدیریتی به کشور وارد و آسیب های جدی بوجود می آید، گاهی دیده می شود که سرپرست یک دستگاه با سرعت اقدام به تغییرات کرده و جابه جایی های انجام می دهد که این اقدام سرپرست ها شائیه ایجاد می کند، این کار برای بیت المال هزینه درست کردن است.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: وقتی کسی برای اداره یک مجموعه منصوب می شود پس از جابه جایی این فرد، مسوول بعدی با توجه به اینکه این فرد و افراد منصوب شده عنوان هایی پیدا کرده اند که حقوق و مزایایی برای آن شخص ایجاد که شاید صلاح نبوده دچار مشکل می شود که البته کمترین خدمتی است که آن سرپرست می تواند به اطرافیان و کسانی که در آینده خدمتی به وی می تواند داشته باشند ارائه کند.

وی افزود: در این بین اگر مخالفتی صورت می گیرد از این باب است که ضرری به بیت المال وارد نشود چرا که تمام اعمال افراد در مسوولیت هایشان در عزل، نصب و به کار گیری افراد در پیش خداوند مسوول هستند، به همین منظور انتظار ما از دولت این است که در سریعترین زمان ممکن ساختار را ترمیم کرده تا بیش از این به مردم آسیب نرسد.

اربعین حسینی قیام عاشورا را زنده نگه داشته است

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به راهپیمایی اربعین اشاره کردو با بیان اینکه این رسم علامت شیعه بودن و قیام عاشورا را زنده نگه داشته است گفت: این رسم با وجود تمام فشارها تعطیل نشد و شیعیان زیارت اربعین را هیچگاه ترک نکردند.

حسینی همدانی افزود: امروز اربعین عامل حرکت پرقدرت جبهه مقاومت در منطقه و حتی دنیا است، آن نیروی مستحکمی که در برابر جبهه کفر و به خصوص ایادی منفورش مانند داعش و جبهه النصره و امثال آن ایستادند مجاهدان و مبارزان تربیت شده مکتب حسینی و مکتب اربعین بودند که در زندگی آنها و.قتی تحقیق می کنیم به خوبی به این باور می رسیم که این مطلب را باور داشته و اربعینی بودند.

وی اضافه کرد: اکثریت شهدای جبهه مقاومت اینگونه هستند همگی با تاسی به امام حسین(ع) روحیه انقلابی و خستگی ناپذیر با ظلم و فساد داشتند و این همان حرارتی است که پیامبر اکرم (ص) فرمودند که شهادت امام یک حرارتی را در قلوب مومنان ایجاد کرد تا قیامت سرد نمی شود.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: آتشی که حکایت از رابطه قوی امام با محبان و پیروانش دارد و همین ارتباط موجب رشد و کمالات شیعیان در آشنایی عمیق با معارف دین و عمل در عرصه های دیگر شده است.

حسینی همدانی خاطر نشان کرد: محبت به امام حسین(ع) موجب تکرار اجتماع بزرگ شیعیان هر ساله در کنار زیارتگاه شریف حضرت شده و همین مساله خوف و هراسی در دل جبهه رو به اضمحلال ستمگران انداخته و خواب را از از چشمانشان گرفته و آنها را وادار به انواع واکنش ها نسبت به این حرکت عظیم متحد شیعه کرده است.

وی افزود: برای جهان اسلام که تا به امروز آثار قیام عاشورا و اربعین قابل مشاهده بوده که چراغ پر فروغ اربعین انسان جاهل ظلمت زده را به سمت نور و روشنایی هدایت می کند.

راهبرد استکبار جهانی مهار شیعه است

امام جمعه کرج با بیان اینکه راهبرد استکبار جهانی مهار و کنترل شیعه است, تصریح کرد: به همین منظور در سال های اخیر تلاش های زیادی کرده اند تا بین ایران و عراق به عنوان مرکز تشیع اختلاف بیاندازند، عرب و عجم را مطرح و علیه ایران با استفاده از رسانه ها و هنر اقدام کرده و حتی عراق را تهدید کرده که روابطش را با ایران محدود کند.

حسینی همدانی ادامه داد: اهل سنت عراق را از ایران ترسانده و مردم این کشور را از تشکل های مردمی که با الگو گیری از ایران بوجود آورده بودند ترسانده تا به امروز که به برکت اربعیت بصیرت بخش شیعیان تمام ترفندهای مستکبران را خنثی کرده و نتوانسته اند آنها اقدامی داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیاده اربعین شورآفرین است گفت: در کنار شورآفرینی آگاهی بخش است به گونه ای که هر سال لرزه بر تن آمریکا و اسراییل انداخته و آنها را با مخارج نجومی که برای از بین بردن فرهنگ عاشورا و دور کردن مردم از مکتب حسینی می کنند بیچاره و بیچاره تر کرده است.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: حضور عظیم مردم در این سال های اخیر گذشته از اینکه جلوه ای از قیام آخر الزمان دارد نماد شکست ابرقدرت ها است و آنها را در این مقطع زمانی خوار و ذلیل کرده است.

وی ادامه داد: خون حسین بن علی (ع) است که در منطقه تولید قدرت کرده، روح سازش ناپذیری را در دل ها زنده و استکبار و ایادی اش را زمینگیر که این قدرت و توانایی با حضور در اربعین تثبیت می شود.

حسینی همدانی گفت: در واقع خلاصه تمام این حرف ها همان طنین خوش سرباز ولایت و سردار دل ها است که فریاد می زد ما ملت امام حسینیم، که در این بین نباید ظرفیت بزرگ اربعین را در یک الی ۲ روز خلاصه کرد بلکه بایستی در ایام سال از آن با طراحی و برنامه ریزی استفاده بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین به معنای تجربه زندگی کردن در دوره تحقق حکومت مهدوی است اظهار داشت: حکومتی که مردم جهان را از یوغ ستمگران مفسد خارج و عدالت وآزادی را جایگزین و مسیر هدایت، معنویت، سعادت و حیات طیبه برای بشر را فراهم خواهد کرد.

امام جمعه کرج ادامه داد: در اربعین دیپلماسی فرهنگی به عنوان رکن چهارم دیپلماسی که ایران مبدا آن است محقق می شود، در واقع اربعین شکاف قومیتی که دشمنان مکتب اهل بیت (ع) به خصوص صهیونیست و عربستان آن را دنبال و در حوزه جنگ نرم با تاسیس شبکه های مختلف که در روزهای اخیر شاهد فعال شدن شبکه هایی از جمله افغانستان اینترنشنال و آذربایجان اینترنشنال هستیم، آنها را خنثی و از بین می برد.

حسینی همدانی در ادامه بیان داشت: در این روزهایی که توفیق حضور در اربعین حسینی را نداریم و هیچ کاری جایگزین اربعین نمی شود می توانیم با حفظ دستور العمل ها جلسات متمرکزی تشکیل و اجتماعات را برقرار کنیم تا قسمتی از سوز دل ها تسکین داده شود.

وی با اشاره به دلخراش بودن صحنه اربعین گفت: لحظه ای که زینب(س) با امام سجاد(ع) این قافله حسینی را به سمت قتلگاه برگرداند که ۴۰ روز فراق با زحماتی که کشیده اند با تمام بی احترامی و هتک حرمت ها و اینکه چه صحنه های سنگینی بر این کاروان گذشت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها حضوری فعال داشته است

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت سالگشت شکسته شدن حصرآبادان در پنجم مهرماه سال ۶۰ و هفتم مهرماه روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا گفت: بعد از دوران دفاع مقسد سپاه پاسداران و در کنار آن بسیجیان بزرگوار در عرصه های مختلف کشور که مورد نیاز بود حضوری فعال داشته اند.

حسینی همدانی افزود: در سال های اخیر نیز در برنامه هایی از جمله مساوات و مبارزه با ویروس منحوس کرونا و برپایی مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت های چشمگیری داشته که قابل تقدیر است.

تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش قابل تحسین است

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست آیت الله رییسی اشاره کرد و گفت: این اقدام قابل تقدیر که در آن مطالبی در خصوص سند تحول بنیادین و عدالت آموزشی تا رسیدن به وضع مطلوب بیان و مصوباتی نیز داشت که تشکر و قدردانی می کنیم.

امر به معروف و نهی از منکر نباید فراموش شود

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در ماده چهارم قانون به مراتب امر به معروف و نهی از منکر که شامل قلبی، زبانی، نوشتاری و علمی اشاره شده که در مرحله عملی دیگر کار مردم نیست و دولت باید پای کار بیاید.

وی ادامه داد: در اجرای این امر مهم بایستی بیان شیرین و دلنشین باشد تا بتوان آن شخص را ارشاد و راهنمایی کرد و در صورتی که اعتنایی نکرد در این مرحله باید از آن فرد فاصله و جنبه امر به معروف و نهی از منکر با موعظه باید تفاوت داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام