بیماران کرونایی گلستان در یک ماه گذشته80 درصد کاهش یافتند


بیماران کرونایی گلستان در یک ماه گذشته80 درصد کاهش یافتند

گرگان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان با اشاره به بستری 330 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گفت این رقم نسبت به یک ماه گذشته بیش از 80 درصد کاهش یافته است.

عبدالرضا فاضل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از مجموع شمار بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی ۷۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳۷ نفر از آنان وخیم و با دستگاه ونتیلاتور به حیات ادامه می‌دهند.
به گزارش ایرنا، در دوم شهریور ماه یک‌هزار و ۷۲۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری بودند.
وی تاکید کرد: کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به معنای عادی‌انگاری و ساده‌پنداری نیست و مردم باید همچنان نکات بهداشتی مانند ضدعفونی کردن و شستشوی دست‌ها را رعایت کنند و ضمن استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از حضور در هرگونه تجمعات خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: استفاده از واکسن حتی در ۲ نوبت به معنای مبتلا نشدن به این ویروس و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی نیست، بلکه واکسن زدن خطر ابتلا به ویروس و مرگ و میر ناشی از مبتلا شدن به کرونا را به شدت کاهش می‌دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت : استمرار روند کاهشی شیوع پیک پنجم کرونا در استان سبب شد تا مطابق آخرین رنگ‌بندی‌ اعلام شده توسط ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، وضعیت ۲ شهرستان رامیان و ترکمن در وضعیت آبی کرونا قرار گیرند.

وی اظهار داشت : در زمان حاضر شهرستان‌های گرگان، علی‌آباد کتول و گالیکش هم در وضعیت کرونایی نارنجی دارندو سایر شهرستان ها مراوه تپه کلاله گنبد کاووس مینودشت آزادشهر گمیشان بندرگز مینودشت کردکوی در وضعیت زرد هستند.
فاضل با بیان این که به سبب بار زیاد مراجعات داوطلبین و واجدین شرایط (متولدین ۱۳۷۰ به قبل) تزریق واکسن کرونا در شهر گرگان، چندین مرکز تزریق در نظر گرفته شد و با اشاره به برنامه فعالیت و نوع واکسن موجود در این مراکز بیان کرد: سالن‌های تختی و خورشید به ترتیب در خیابان‌های پنجم آذر و امام رضا (ع) کوچه ۹۳ فقط در نوبت صبح برای تزریق نوبت دوم واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم فعال هستند.
وی تصریح کرد: در سالن قابوس واقع در جرجان ۶ و مصلی نمازجمعه که در ۲ نوبت صبح و عصر فعال خواهند بود، نوبت اول و دوم واکسن سینوفارم تزریق خواهد شد.

وی افزود: همچنین در سالن شهید گرزین واقع در خیابان شهید رجایب، گلشن ۱۹ پشت مرکز بهداشت شهرستان نوبت اول واکسن سینوفارم تنها در شیفت صبح تزریق خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که ساعت کار این مراکز هشت صبح الی ۱۳ و ۱۴ الی ۱۸ خواهد بود، تاکید کرد: افراد برای تزریق باید ابتدا در سامانه مربوطه به نشانی salamat.giv.ir ثبت‌نام کنند و در روز و ساعت مشخص شده که برایشان پیامک خواهد شد، مراجعه نمایند تا از ازدحام و شلوغی در مراکز جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج