ایران با عضویت در شانگهای سیاست امریکایی‌ها را در جهان شکست داد


ایران با عضویت در شانگهای سیاست امریکایی‌ها را در جهان شکست داد

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: همکاری و عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای مشت محکمی بر دهان آمریکایی ها زد و سیاست راهبردی آنها را در کل دنیا شکست داد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان اظهارداشت: آمریکایی ها از اول انقلاب به دنبال منزوی کردن و تنها گذاشتن مردم ایران از دنیا بود و به نوعی با ائتلاف سوزی برای خراب کردن کشور ما برای خودشان با کشورهای مرتجع منطقه ائتلاف سازی می کردند.

خطیب جمعه گرگان بیان داشت: با همکاری و عضویت ایران در سازمان شانگهای به صورت رسمی، جهانی و بین المللی حربه منزوی کردن ما از آمریکایی ها گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ایران تنها عضو ناظر در این سازمان بوده اما با شرکت رئیس جمهوری در همکاری های شانگهای به عنوان عضو رسمی پذیرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد : البته در ابتدا از هشت کشور عضو برخی مخالف بودند ولی با میانجیگری چین و روسیه تمام کشورها پذیرفتند که ایران عضو ۹ این مجموعه شود.

آیت الله نورمفیدی گفت: یک چهارم کل خشکی های زمین با سه میلیارد و ۶۶۳ میلیون جمعیت یعنی ۴۳ درصد کل جمعیت انسان های دنیا، ۲۵ درصد منابع نفتی دنیا، ۳۰ درصد منابع گازی، ۵۰ درصد منابع اورانیوم در این مجموعه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان بیان داشت: امروز با عضویت در این سازمان ایران دیگر در منطقه تنها نیست و یک چهارم کره زمین و بازوان خیلی بزرگ از او حمایت می کنند و سیاست اساسی آمریکا که بدنبال منزوی کردن ما بودند شکست خورد.

وی اظهار داشت: زمینه خوبی پیش آمده تا از بازارهای سه میلیاردی جمعیت برای درست کردن اقتصاد کشورمان استفاده کنیم.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: اقتصاد با ضوابط و برنامه ریزی های دولت و البته فعال بودن وزارت امور خارجه از نظر اقتصادی تقویت می شود و با آمادگی و تولید خوب اقتصاد ما می تواند پیروز شود.

وی افزود: مدت زمانی بود که در اقلیم کردستان عراق توطئه هایی علیه ایران همچون کژال، ب.ک.ک انجام می شد که منطقه را برای خودشان محل امنی درست کرده بودند و هفته ای نبود که مرزبانان ما را به شهادت نرسانند و تا اینکه در ۱۵ شهریور ماه نیروی انتظامی و سپاه و فرمانده نیروی زمینی سپاه رسما به اقلیم کردستان هشدار داد خودشان را از منطقه نزدیک به اردوگاه های منافقان خلاص کنند و آنجا نمانند که هفته قبل با دلاور مردی نیروهای مسلح به آنجا حمله و توطئه های بیشتر آنها را سرکوب کردند.

وی خاطرنشان کرد: ایران مجبور به دفاع مشروع پیش دستانه و حمله برای جلوگیری از حملات مجدد تروریست ها شد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به استفاده حساب شده از راهپیمایی و پیاده روی اربعین اظهار داشت: پیوند و رابطه خدایی روز به روز قوی تر می شود و مساله پیاده روی از نجف به کربلا از مسائل مهم جهان اسلام است که به جهانیان مقابله دین با درد، غم، ظلم، ستم و استکبار با اهتزاز پرچم امام حسین(ع) نشان می دهند که ما بعد هزار و ۴۰۰ سال دنباله رو هدف امام حسین (ع)هستیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با گرامی داشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: دفاع مقدس در صفحات تاریخ ایران و جهان بی سابقه است، مردم ایران همه در کنار هم برای دفاع از کشور، دین و ارزش های خود دست به دست هم پیر و جوان، زن و مرد مثل صحنه ی کربلا قدم برداشتند و ایستادگی کردند و ملت ایران در دفاع از میهن گل درخشیدند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: رابطه برادری، همدلی، تقوا، رفاقت، دوستی محکم ترین رابطه ها در برابر ظلم و استکبار به عنوان تکالیف اسلامی از قرآن و معصومین به جامعه امروز رسید که از جور و ستم با این برادری و همدلی جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ نماز جععه گرگان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نمازگزاران از مهر، سجاده، قرآن، مفاتیح و چادر شخصی در مصلی وحدت این شهر برگزار شد.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد که در ۲۰ پایگاه نماز جمعه در بندرگز، آزادشهر، کلاله، گنبد، نگین‌شهر، علی‌آباد، فاضل آباد، مزرعه‌کتول، گالیکش، گرگان، سرخنکلاته، نوکنده، کردکوی، بندرترکمن، انبارالوم، رامیان، دلند، خان‌ببین، مینودشت و کوهسارات به اقامه نماز می پردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس