عضویت در سازمان شانگهای فرصت ویژه‌ای برای ایران است


عضویت در سازمان شانگهای فرصت ویژه‌ای برای ایران است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: عضویت کشور ایران اسلامی در سازمان همکاری‌های شانگهای فرصت مناسب در زمینه های مختلف بویژه اقتصادی برای کشور است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید "احمدرضا شاهرخی" در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی در مصلی الغدیر این شهر به نخستین سفر خارجی رئیس‌جمهور کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: آیت الله رئیسی در نخستین سفر خارجی خود به تاجیکستان سفر کرد و در جلسه سازمان شانگهای حضور یافتند که این یک فرصت مناسب برای ایران اسلامی است.

وی افزود: در این سفر می‌توان به تنوع بخشی در حوزه روابط خارجی و شکست روابط با غرب اشاره نمود که قطعاً این نوع تعاملات برای کشور مفید و موثر در بخش های مختلف است.

امام جمعه خرم آباد در ادامه ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: حادثه کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش یکی از تلخ‌ترین حوادثی است که در تاریخ بشریت رخ داده است.

وی گفت: به اسارت بردن دختران، و زنان اهل بیت در حادثه کربلا یکی دیگر از تلخ ترین حوادث تاریخ بشریت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه به ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: به یاری خدا و با تلاش همه مسئولان و گسترش واکسیناسیون، این بیماری رو به کاهش است، اما باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت و از اجتماعات غیر ضروری دوری شود.

وی تصریح کرد: در این هفته شاهد سالروز شهادت جمعی از شخصیت‌های بزرگ سیاسی و انقلابی اسلام مانند اویس قرنی، روحانی مبارز سید عبدالکریم هاشمی نژاد و سرداران اسلام فلاحی، فکوری، کلاهدوز، نامجو و جهان آرا در سال ۱۳۶۰ هستیم که این شخصیت های بزرگ هر کدام در زمان خود منشاء خدمات فراوانی در پیشبرد اسلامی بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه به بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس اشاره کرد و گفت: از خداوند می خواهیم که این عقب ماندگی های آموزشی با از بین رفتن این ویروس کرونا جبران شوند.

امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: علم و دین و تعلیم و تربیت همراه با یکدیگر هستند و به همان میزان که تعلیم اهمیت دارد و همان میزان بلکه بیشتر تربیت مهم و ضروری است.

وی در ادامه سالروز پیروزی و شکست حصر آبادان را تبریک گفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول