امام جمعه همدان: عضویت در شانگهای نشانه توجه دولت به توسعه روابط است


امام جمعه همدان: عضویت در شانگهای نشانه توجه دولت به توسعه روابط است

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای نشانه توجه دولت به توسعه روابط با کشورهای شرق و همسایه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» در خطبه های این هفته نمازجمعه همدان افزود: امروز با دنیای بسته و محدودی روبه‌رو نیستیم و یک کشور نمی‌تواند به سادگی دیگران را تحریم کند و به طور قطع عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای مزیت‌های اقتصادی و سیاسی به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دولت گذشته عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و وارد کردن واکسن را منوط به پذیرش اف‌ای تی اف می‎ دانست و بارها اعلام کردند که بدون پذیرش آن ممکن نیست، اما امروز می‌بینیم که هم واکسن وارد شد و هم عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای محقق شد، بنابراین باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

امام جمعه همدان با تاکید بر به کارگیری مدیران جوان در دولت گفت: وزارت کشور بحث شهردار همدان و استاندار را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی ادامه داد: امروز جامعه نیازمند به بازگشت به الگوی مدیریت دوران دفاع مقدس است چرا که کشور تازه انقلاب کرده در مقابل دنیا ایستادگی کرد و توانست از پس تهدیدها به خوبی برآید.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس افزود: ۳۲ فرمانده زمان دفاع مقدس بین ۲۰ تا ۲۶ سال سن داشتند و در عمل به خوبی ایفای نقش کردند بنابراین جوانان امروز هم می‌توانند مشکلات کشور را برطرف کنند، به شرط آنکه آن‌ها هم شرایط را فراهم و از این فرصت استفاده کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مدیریت زمان دفاع مقدس میدانی، اقناعی و همراه با مردم بود تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس مدیریت دانایی محور و مجاهدانه بود و مدیریت مجاهدانه یعنی با کمترین امکانات، بیشترین اهداف را محقق کردند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس امکانات کاملی نداشتیم، اما در مقابل دنیا ایستادیم ادامه داد:، اما امروز بیشترین ظرفیت‌های اقتصادی، چون نفت، گاز و جوان نخبه را داریم، اما مشکلاتی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه دولت برای برقراری آموزش حضوری در مدارس تدابیر لازم را بیندیشد تصریح کرد: ورود دانش آموزان به فضای آلوده مجازی خطرناک است و نباید اجازه آلوده شدن این نسل را بدهیم.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در بحث آموزش علمی به صورت مجازی آسیب می‌بینند ادامه داد: در کشورهای دیگر مدارس حداکثر ۲ ماه یا ۱۵ هفته تعطیل بودند، اما در کشور ما ۵۳ هفته مدارس تعطیل هستند و پایه علمی دانش آموزان در حال تضعیف است.

امام جمعه همدان تاکید کرد: دولت تدبیری بیندیشد و اجازه تعطیلی بیشتر را ندهند چرا که آسیب‌های آن در آینده مشخص خواهد شد.

اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای ۱۷ ماه سپتامبر در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد و در آن تصمیم به آغاز روند عضویت ایران در این سازمان گرفته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی