امام جمعه ملایر: عضویت ایران در شانگهای تحریم‌ها را خنثی می‌کند


امام جمعه ملایر: عضویت ایران در شانگهای تحریم‌ها را خنثی می‌کند

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر با بیان اینکه عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای تحریم‌ها را خنثی خواهد کرد گفت: این عضویت موفقیت بزرگی برای ایران است.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام"محمدباقر برقراری" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ملایر اظهار داشت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای گام بسیار بزرگی است که از این پس مبادلات تجاری ترازش بالا می‌رود و با یک سوم جمعیت دنیا مبادله خواهیم کرد.

وی جمعه‌های خدمت و سفر رئیس جمهوری به استان‌های محروم را اقدام دیگر خوب دولت سیزدهم عنوان کرد.

امام جمعه ملایر به سخنرانی رئیس جمهوری در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری در سخنان خود به قابل اعتماد نبودن آمریکا اشاره کرد، در حالی‌که رئیس جمهوری فرانسه نیز آمریکا را یک دولت صد درصد دروغگو دانست.

حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه آمریکا برای رسیدن به منافع خود، حتی به هم‌پیمانانش هم پشت پا می‌زند، تاکید کرد: امروز امیدها در منطقه و جبهه مقاومت و ملت ایران نمودار شده است و امیدواریم دولت سیزدهم این راه را با اقتدار و با سرعت ادامه دهد.

وی از روند واکسیناسیون در کشور و اقدام خوب دولت در واردات واکسن ابراز خرسندی کرد و گفت: باید یکدیگر را برای واکسیناسیون تشویق و احساس تکلیف کنیم تا کرونا در آینده‌ای نزدیک ریشه‌کن شود.

حجت الاسلام برقراری در ادامه با اشاره به عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت: تنها راه تداوم اقتدار، شکوه و عزت ایران اسلامی، اهتزاز و در دست داشتن پرچم دفاع مقدس است و زیر سایه این پرچم باید راه عزت‌آفرین و عزت‌بخش را ادامه دادیم.

امام جمعه ملایر گفت: ملت ایران در دفاع مقدس به مکتب امام حسین(ع) تمسک پیدا کردند و لبیک یا حسین(ع) را به صراحت در دفاع مقدس دیدیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سلامت افزود: دفاع مقدس دوران به نمایش گذاشتن رشادت رادمردانی بود که در مقابل نامردان ایستادند.

امام جمعه ملایر فراهم بودن اسباب قدرت و خواست و اراده خدا برای استفاده از این اسباب را ۲ نکته و قانون مهم در دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: طبق آیه‌های شریف قرآن کریم اگر بخواهیم پیروز شویم، باید اسباب قدرت فراهم باشد و اسباب در صورتی به کار می‌آید که خدا اجازه بدهد.

حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه ما این ۲ قانون اساسی را در هشت سال دفاع مقدس تجربه کردیم، ادامه داد: خدا باید به این اسباب قدرت اثر بدهد، امری بسیار مهم که موجب پیروزی ما در هشت سال جنگ تحمیلی شد.

امام جمعه ملایر با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: امسال از فیض پیاده‌روی اربعین محروم ماندیم که در این زمینه محدودیتی از جانب دولت ایران نبود و دولت عراق محدودیت‌هایی را اعمال کرد که امیدواریم سال آینده این موانع برطرف شود.

وی ادامه داد: همزمان با اربعین حسینی مراسم پیاده‌روی نمادین از میدان امام حسین(ع) به سمت میدام امام(ره) تا امامزاده عبدالله(ع) و مزار شهدای گمنام این شهر برگزار می‌شود.

امام جمعه ملایر در بخش دیگری از خطبه‌های خود به چند اقدام مهم و اثرگذار سه قوا اشاره کرد و گفت: دولت به دنبال این است که شرکت‌های اقتصادی فعالیت‌های خود را شفاف‌سازی کنند تا مردم در جریان فعل و انفعالات اقتصادی این شرکت‌ها باشند.

حجت الاسلام برقراری حذف امضاهای طلایی در زمینه مجوزها را یک اقدام خوب مجلس برشمرد و اظهار داشت: با اقدام خوب قوه قضاییه نیز از این پس برگ سبز خودرو سند مالکیت محسوب می‌شود.

اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای ۱۷ ماه سپتامبر در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد و در آن تصمیم به آغاز روند عضویت ایران در این سازمان گرفته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا