سرعت وزش باد در کردستان به 25 متر بر ثانیه افزایش می‌یابد


سرعت وزش باد در کردستان به 25 متر بر ثانیه افزایش می‌یابد

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: امروز شاهد وزش باد شدیدی در استان هستیم که پیش بینی می‌کنیم در بعدازظهر سرعت آن در برخی از نقاط شرقی و شمالی همچون شهرهای زرینه، دیواندره، بیجار و هزارکانیان به 25 متر بر ثانیه افزایش یابد.

خسرو سیف پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: وزش باد در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده هم تداوم دارد اما از سرعت آن کاسته می شود.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته یاسوکند با ۱۶ متر بر ثانیه بیشترین سرعت وزش باد را در استان به نام خود ثبت کرد و پس از آن قاملو و سقز نیز با ۱۵ متر بر ثانیه در رده‌های بعدی قرار داشتند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: در این مدت بابارشانی با دمای ۶ درجه خُنک‌ترین و سلین با دمای ۳۷ درجه گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز در کمترین حالت ۱۱ و در گرمترین ساعت ۳۲ درجه سانتی گراد گزارش شد.

وی افزود: از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده دمای هوای استان در روز، حدود سه الی چهار درجه کاهش می یابد و دمای شبانه و صبحگاهی نیز در نقاط شمالی و شرقی استان و در سطح خاک به محدوده یخبندان نزدیک می‌شود.

سیف پناهی یادآور شد: طی هفته جاری هوای استان پایدار، صاف و آفتابی است و بارش باران برای آن پیش بینی نمی شود.

داره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!