تعاونی‌ها بیشتر مورد حمایت قرار گیرند


تعاونی‌ها بیشتر مورد حمایت قرار گیرند

سنندج - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: همه باید با حمایت از تعاونی‌ها در راستای افزایش تولید و رونق اقتصادی در استان تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز جمعه از شرکت‌ تعاونی‌ مرتع‌داران سراب‌قامیش سنندج بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات و شیوه فعالیت آنان آشنا شد و از مسوولان امر خواست تلاش خود را برای رفع مشکلات این تعاونی به کار گیرند.

مدیرعامل تعاونی مرتع‌داران ۶۱۹ روستای سراب‌قامیش سنندج نیز در این دیدار به بیان مشکلات و موانع پیش‌روی فعالیتشان پرداخت و اظهار داشت: این تعاونی از سال۱۳۷۴ باهدف حفظ و احیای مراتع تشکیل شده و مدیرعامل وقت این تعاونی تا سال ۱۳۸۸ با هزینه شخصی خود فعالیت کرده و در همان سال، مجموعه ۲۰۲هکتاری برای توسعه باغات احداث کردند.

عثمان کرمی با اشاره به اینکه در سفر سال 1388مقام معظم رهبری به استان کردستان، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافت، افزود: به برکت این سفر، هم‌اکنون ۲۰۲هکتار باغ مثمر در این روستا به ثمر رسیده و در فصل کاری برای بیش از ۱۰۰ نفر به‌جز اعضای تعاونی، اشتغال‌زایی و رونق خاصی در منطقه ایجاد کرده است.

مدیرعامل تعاونی مرتع‌داران ۶۱۹ روستای سراب‌قامیش سنندج با بیان اینکه سال‌ها است که مشکلات حقوقی بین منابع‌طبیعی و این تعاونی وجود دارد، اضافه کرد: منابع‌طبیعی به‌خاطر جابه‌جایی سهام و زمین‌خواری از این تعاونی شکایت کرده است، در حالی‌که همه فعالیت‌هایمان مستند و شفاف است.

وی از نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خواست که به این مسئله ورود کند تا اختلاف مابین منابع‌طبیعی و این تعاونی برطرف شود.

روستای سراب قامیش در ۱۵ کیلومتری شمال سنندج واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق