چند خبر کوتاه از کردستان


چند خبر کوتاه از کردستان

سنندج- ایرنا- تمدید مهلت ثبت نام تسهیلات کرونا تا پایان آذر، واکسیناسیون ساکنان مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار مریوان، راهیابی6 پادکست از کردستان به مرحله دوم جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و انتخاب ورزشکار نابینای کردستانی برای رقابت‌های پاراآسیایی 2021 جوانان بحرین، خبرهای کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا که متقاضی استفاده از تسهیلات هستند تا پایان آذر ماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

برهان صلواتی در خصوص تمدید مهلت ثبت نام در سامانه کارا برای تسهیلات بانکی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا گفت: این تصمیم در چهل و نهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا به ریاست معاون اقتصادی رییس‌جمهوری و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تمدید زمان وام مشاغل آسیب‌ دیده از کرونا صورت گرفت و بر اساس آن صاحبان مشاغل ۱۴گانه آسیب دیده از کرونا تا پایان آذرماه می‌توانند برای دریافت وام به سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir در بخش «تسهیلات کرونا» این سامانه مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

وی افزود: همچنین در کنار تمدید مهلت ثبت نام تسهیلات کرونا مقرر شد پرداخت این تسهیلات توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری عامل نیز تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ تمدید شود.

صلواتی اضافه کرد: صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کردستان نیز می‌توانند از تسهیلات پیش بینی شده فوق همانند ضوابط و فرایندهای تدوین شده در سال گذشته و با توجه به زیر رسته‌های تعیین شده در سامانه کارا بهره مند شوند.

واکسیناسیون مردم مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین مریوان

رییس جمعیت هلال احمر مریوان گفت: نجاتگران این جمعیت جهت ارائه خدمات واکسیناسیون کووید ۱۹ با همکاری سپاه پاسداران و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، به صورت یک تیم عملیاتی و با در اختیار داشتن یک دستگاه آمبولانس در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار مریوان حضور یافتند.

فاضل رحیم زاده افزود: نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر نیز با حضور در مناطق موردنظر با اطلاع رسانی جمعی از طریق سیستم صوتی سیار در آمبولانس و مساجد از مردم جهت حضور در مراکز تعیین شده برای انجام واکسیناسون دعوت کردند.

وی ادامه داد: حضور ایمن و رعایت پروتکل های بهداشتی، توزیع بروشور و ارائه آموزش های مربوط به پیشگیری از کرونا و بهداشت فردی در محل تعیین شده جهت اجرای واکسیناسیون و دقت عمل در انجام فعالیت تزریق واکسن موجب جذب و حضور مردم در این نقاط شد.

رییس جمعیت هلال احمر مریوان از مردم درخواست کرد که هرچه سریعتر واکسیناسیون خود را در راستای پیشگیری از همه گیری کرونا انجام دهند تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

راهیابی۶ پادکست از قصه‌گویان کردستانی به مرحله دوم جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: ۶ پادکست قصه‌گویان و پژوهشگران کردستانی در بین ۹۷۰ پادکست منتخب قرار گرفت و این افراد به مرحله دوم ارزیابی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون راه یافتند.

سهیلا شیخی افزود: در اولین سال حضور و رقابت پادکست‌ها در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر در این بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با پایان داوری مرحله اول، ۹۷۰ پادکست قصه‌گویی به مرحله دوم ارزیابی بیست ‌و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون راه یافت که در این میان ۶ اثر متعلق به قصه‌گویان و پژوهشگرانِ کردستانی است.

وی ادامه داد: هیوا ملکی، لیلا قربانی، سرگل رشید پور، پروین خالدی، مینا عسگری و صباح سلطانی از همکاران و مربیان قصه گوی استان هستند که به مرحله دوم جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه پیدا کرده‌اند.

شیخی اضافه کرد: تا پایان آبان ‌ماه، آثار راه‌ یافته به مرحله نهایی انتخاب و معرفی خواهند شد و مرحله پایانی بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

حضور ورزشکار نابینای کردستانی در رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۲۱ جوانان بحرین

مهرشاد مرادی، ورزشکار کردستانی پس از برگزاری چند مرحله اردوی انتخابی تیم ملی دو و میدانی نابینایان کشور از سوی کادر فنی فدراسیون برای ترکیب تیم ملی کشورمان جهت اعزام به رقابت های پاراآسیایی جوانان بحرین ۲۰۲۱ انتخاب شد.

این ورزشکار کردستانی تمرینات آمادگی خود را در رشته پرتاب وزنه و پرتاب دیسک همراه با سایر ملی پوشان زیر نظر علی اصغر هادی زاده سرمربی تیم برگزار خواهد کرد.

بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۱ جوانان در روزهای ۱۱ تا ۱۵ آذرماه به میزبانی کشور بحرین برگزار می‌شود و طی آن، حدود ۸۰۰ ورزشکار زیر ۲۳ سال در ۹ رشته ورزشی، با هم به رقابت خواهند پرداخت.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل