دولت برای رفع بیکاری جوانان تمام توان خود را به کار گیرد


دولت برای رفع بیکاری جوانان تمام توان خود را به کار گیرد

سنندج - ایرنا - امام جمعه موقت سنندج گفت: دولت و مسوولان جدید در دستگاه‌های مختلف، تمام توان خود را برای رفع بیکاری جوانان و گرانی به عنوان مهمترین دغدغه مردم، بکار گیرند.

به گزارش ایرنا، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: دولتمردان آستین همت را بالا بزنند و با تمام توان و ظرفیت موجود، برای برطرف کردن مشکلات مردم به ویژه تورم و بیکاری جوانان گام بردارند.

وی مهمترین دغدغه مردم را در شرایط کنونی، بالا بودن تورم عنوان و اضافه کرد: انتظار داریم دولت با رفع این مشکل، آرامش و آسایش را برای اقشار مختلف فراهم کند، تا مردم شاهد معیشتی پایدار و به دور از دغدغه باشند.

امام جمعه موقت سنندج بر لزوم تلاش دولتمردان و دستگاه‌های مختلف جهت فراهم کردن ازدواج آسان برای جوانان تاکید کرد و گفت: امیدواریم دولت صادقانه و عاشقانه در راه خدمت به ملت گام بردارد و شاهد اختلاس و خیانت در دستگاه‌ها نباشیم.

ماموستا حسینی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به مردم و نیروهای مسلح، اظهار داشت: دشمنان دین و قرآن، در سال ۱۳۵۹، بر علیه نظام و ملت ایران متحد شدند و با تمام توان برای نابودی انقلاب اسلامی تلاش کردند اما اتحاد و دفاع جانانه مردم مانع از تحقق این توطئه شد.

وی یادآور شد: مردم ایران اسلامی از هر قشر و سن و سالی، صادقانه و از روی دلسوزی به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و همراه با ایثارگری و فداکاری نیروهای مسلح، دشمن بعثی و حامیان آن را شکست دادند و اکنون شاهد ایرانی پیشرفته و امنیتی پایدار هستیم.

امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها لازمه سعادت در دنیا و اخرت را پیروی از آموزه‌های دینی عنوان کرد و افزود: کسانی که دوست دارند مورد تایید خداوند و رسول‌الله قرار گیرند و از غفلت و گمراهی دور باشند، باید قرآن قرائت کنند و امر قرآن را بجا بیاورند، چراکه تنها راه سعادت، حرکت در مسیر آموزه‌های قرآنی است.

ماموستا حسینی از نمازگزاران خواست فرزندانشان را بیش از پیش با قرآن کریم مانوس کنند و ادامه داد: ما به عنوان انسان مسلمان، باید قرآن را بر زندگی، معاملات روزمره و تمام امور خود حاکم کنیم که در اینصورت از گناه و گمراهی مصون خواهیم بود.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند