عضویت ایران در شانگهای قدرت قوی در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا رقم زد


عضویت ایران در شانگهای قدرت قوی در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا رقم زد

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای موفقیت بزرگی برای ایران است که موجب شد قدرت قوی در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا شکل بگیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های پیش از نماز جمعه، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۴۳ درصد جمعیت دنیا تحت سازمان منطقه‌ای شانگهای هستند.
به گفته وی، ۵۰ درصد اورانیوم، ۳۰ درصد گاز و ۲۵ درصد ذخایر در این منطقه قرار دارد.
حجت الاسلام خاتمی به هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و ادامه داد: جهاد فی سبیل الله و مقاومت موجب پایداری، عزت، شرف و حفظ تمامیت ارضی ایران و انقلاب شد.
وی خاطرنشان کرد: جنگ گنج پایان ناپذیر بود که آثار و برکات هشت سال دفاع مقدس انقلاب، نظام و مردم هستند.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه الگوی ما اسلام است، اظهارداشت: ایران آغاز کننده جنگ نبود بلکه فقط کار دفاعی انجام داد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: چهارچوب و معیارهای ما در این مدت کلام پیامبر و ائمه معصومین بود و مقاومت و پایداری موجب اقتدار و سربلندی ایران اسلامی در جهان شد.
حجت‌الاسلام خاتمی یادآوری کرد: استان زنجان سه هزار و ‭۵۳۵‬ شهید را تقدیم انقلاب کرده که این شهدا در راه دفاع از ناموس، شرف و ارزش های اسلامی به این درجه نائل آمدند.
ویهمچنین به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و ادامه داد: بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن است که اگر عاقل، دانشمند و صاحب فکر و اندیشه باشند ارزشمندترین ذخیره کشور محسوب می شوند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: کسی که علمش توام با دین باشد، اقتدار، رشد و بالندگی جامعه را رقم می زند.
حجت‌الاسلام خاتمی پنجم مهر ماه ‭‭۱۳۶۰‬‬ را یکی از افتخارات ایران بیان کرد و افزود: در این روز با رشادت رزمندگان رشید اسلام علمیات ثامن الحج و شکست حصر آبادان رقم خورد.
وی، هفتم مهر ماه سال ‭‭۱۳۶۰‬‬ را شهادت عالم مجاهد مرحوم شهید هاشمی نژاد دانست و اضافه کرد: در این روز تاریخی فرماندهان غیور از جمله فکوری، کلاهدوز، نامجو، جهان آرا و فلاحی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس در خصوص تصویب حذف بروکراسی های سرمایه گذاری گفت: دعاوی مابین ثبت و شماره گذاری نیز با معتبر شناخته شدن برگ سبز رفع شد که این موارد و از جمله شفاف سازی مقوله های اقتصادی توسط وزیر اقتصاد از دیگر موفقیت ها محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون