امنیت، استقلال و آزادی ایران اسلامی ارمغان دفاع مقدس است


امنیت، استقلال و آزادی ایران اسلامی ارمغان دفاع مقدس است

کرمانشاه ـ ایرنا ـ امام جمعه پاوه گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی جوانان و مردان و زنان زیادی برای انقلاب جان خود را فدا کردند و با ایثار و از خود گذشتگی امنیت، استقلال و آزادی را برای کشور به ارمغان آوردند.

به گزارش ایرنا، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: ما آغازگر جنگ نبودیم و فقط از تمامیت ارضی دفاع کردیم و در این جنگ یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار نشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از دلاوری های رزمندگان و ایثارگران ادامه داد: حدود ۲۰۰ هزار شهید در سراسر کشور سینه سپر کردند و شهید شدند تا امنیت و تمامیت ارضی کشور را حفظ کنند.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه مسجد جامع پاوه نیز شاهد جنگ و بمباران در این شهر است اظهار داشت: در طول هشت سال به این منطقه مرزی نیز خسارت فراوانی وارد شد به گونه ای که اکنون برخی از روستاها و مناطق مانند شوشمی ، شیخان و منطقه امامی خالی از سکنه هستند.

ماموستا قادری اضافه کرد: قدرت های استکباری و از جمله آمریکای جنایتکار ، آرامش خود را در جنگ افروزی در خاورمیانه می دانند و با ایجاد تفرقه و آشوب ، منابع عظیم نفت و گاز این منطقه را غارت می کند.

وی ادامه داد: آمریکا ۲ دهه در افغانستان حضور داشت و در این مدت کشتار مردم بی گناه و تولید تریاک افزایش پیدا کرد و امروز نیز طالبان در این کشور حکومت داری می کند که خود طالبان نیز پرورش یافته آمریکا است.

خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: ۹۰ درصد برنامه ماهواره ها ، رسانه ها و فضای مجازی دشمنان بر علیه اسلام تولید و پخش می شود و آنان به دنبال ترویج ناهنجاری ها و تخریب ارزش های اسلامی هستند.

ماموستا قادری با بیان اینکه دشمنان با فکر و ایدئولوژی اسلام و مسلمانان مخالف هستند بیان داشت : قرآن کریم در این راستا تاکید کرده که به تبلیغات رنگارنگ دشمنان باور نکرده بلکه عمل آنها را معیار قرار دهید.

وی گفت: خداوند متعال به عصر و زمانه قسم می خورد و این بیانگر مهم بودن این مخلوق خداوند است و مردم باید به آن توجه کنند.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه عصری که ما زندگی می کنیم با اعصار گذشته تفاوتهای فراوانی دارد، اضافه کرد: گسترش علم و دانش، بهداشت ، تسلط انسان ها بر بَر و بحر و جو و نزدیک شدن انسان ها و قاره ها به یکدیگر از نکات مثبت این عصر است اما به دلیل اینکه این نعمت ها ، انسان های توحیدی آن را مدیریت نمی کنند نتایج و بهره لازم را کسب نکرده ایم و امروز شاهد جنگ ، تخریب ، بیماری های مختلفی مانند ایدز و کرونا و زلزله و سیل و آتش سوزی و اعتیاد هستیم و حریم ها در هم شکسته اند.

ماموستا قادری افزود: در قران کریم ۱۵٨ بار تقوا و مشتقات آن ذکر شده و پیامبر (ص) نیز ۴۹ حدیث را در باب تقوا بیان فرموده اند بنابراین داشتن تقوا انسان را محبوب می کند و از بلایا و مصیبت های این عصر نجات می دهد، پس در هر حال نباید تقوی را فراموش کنیم

وی افزود: تردید ندارم در جامعه فعلی ما و در میان آقایان اهل تشیع و جامعه اهل سنت، اهل تقوای زیادی داریم، همچنین افراد بی تقوا، شرور و بی توجه به دین هم وجود دارد که منشاء مشکلات ما از این گروه دوم است که با اخذ رشوه و خیانت به مردم و بیت المال دارند به مردم ما اهانت و ظلم می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان