سرعت وزش باد در قصرشیرین به36 کیلومتر بر ساعت رسید


سرعت وزش باد در قصرشیرین به36 کیلومتر بر ساعت رسید

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: با ورود یک سامانه ناپایدار از ظهر امروز جمعه به منطقه، سرعت وزش باد در این شهرستان به 11 متر بر ثانیه معادل 40 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

«امیرپرویز نجفی» عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان دید افقی در این شهرستان مرزی اکنون به هشت هزار متر کاهش یافته که ۲هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است.

وی اظهار داشت: هم اکنون دمای فعلی هوای قصرشیرین ۳۶درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۱۶ درصد است و طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی تا اواسط هفته آینده هوا صاف همراه با وزش باد خواهد بود که از بعد از ظهر امروز وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۳۱ روز درگیر گرد و خاک بود که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز و شهریورماه هفت روز بوده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی