40 میلیارد ریال تجهیزات جدید به بیمارستان جوانرود اختصاص یافت


40 میلیارد ریال تجهیزات جدید به بیمارستان جوانرود اختصاص یافت

کرمانشاه ـ ایرناـ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اختصاص 40 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به بیمارستان حضرت رسول (ص) شهرستان جوانرود خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، بهمن روشنی در بازدید از بیمارستان بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود افزود : با توجه به نیاز شهرستان چهار تخت آی سی یو با تجهیزات جانبی شامل چهار دستگاه ونتیلاتور، چهار تخت الکتریکال، چهار دستگاه مانیتور علائم حیاتی ، چهار دستگاه سرم پمپ وچهار دستگاه سرنگ پمپ بخشی از این تجهیزات است.

وی ادامه داد: دستگاه اکسیژن ساز دوم با حجم ۳۰۰لیتر و یک دستگاە کاپنوگراف جهت استفادە در اتاق عمل از دیگر تجهیزاتی است که برای بیمارستان جوانرود در نظر گرفته شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه اجرای پروتکل‌های درمانی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در اولویت معاونت درمان دانشگاه است تصریح کرد: زحمات و تلاش‌های کادر درمان این شهرستان در دفاع از سلامت شهروندان قابل تقدیر است.

روشنی اضافه کرد: با توجه به روند نزولی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در اغلب شهرستان‌های استان ، امیدواریم با کمک مردم جوانرود نیز میزان بستری و ابتلا در این شهرستان کاهش یافته و از پیک پنجم بیماری خارج گردد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اجرا و رعایت دقیق پروتکل‌های درمانی کووید که توسط وزارت بهداشت ابلاغ و توسط متخصصین فوکال پوینت استان تایید شده در اولویت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان جوانرود نیز گفت: تاکنون در این شهرستان ۳۴ هزار و ۴۴۲ دُز واکسن تزریق شده که ۲۲ هزار و ۷۳۱ نفر دُز اول و ۱۱ هزار و ۶۹۱ نفر نیز دُز دوم را دریافت نموده‌اند.

دکتر مولود حسینی افزود: با توجه به جمعیت ۴۴ هزار و ٨۹۴ نفری افراد بالای ۱۸ سال در جوانرود، در مجموع ۲۶ درصد هر دو دُز واکسن را تزریق کرده اند.

وی ادامه داد: از جامعه آماری ۶ هزار و ۲۰۰ نفری دانش آموزان ۱۲ ساله تا ۱۸ ساله این شهرستان تاکنون ۹۵۰ نفر واکسینه شده اند که معادل ۱۵ درصد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان جوانرود با بیان اینکه خوشبختانه در شبانه ‌روز گذشته هیچ فوتی بر اثر کرونا در بیمارستان حضرت رسول(ص) این شهرستان نداشته ایم اضافه کرد:️ از ابتدای شهریور تا کنون در شهرستان جوانرود ۴۳ نفر بر اثر کرونا جان باخته اند و نکته قابل توجه اینکه هیچ کدام از فوتی ها واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

دکتر حسینی یادآور شد: تعداد بستریهای بیمارستان ۶۰ نفر است که از این تعداد ۸ نفر دارای وضعیت وخیم و یا حالت اینتوبه( اکسیژن از طریق لوله گذاری در نای) می باشند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر