هشت هزار و 500 دانش آموز در روانسر آماده ورود به مدرسه هستند


هشت هزار و 500 دانش آموز در روانسر آماده ورود به مدرسه هستند

کرمانشاه – ایرنا- با آغاز سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش شهرستان روانسر تمهیدات لازم را فراهم کرده تا بیش از هشت هزار و 500 دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی در سر کلاس های درس حاضر شوند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید هشت هزار و ۵۲۰ دانش آموز روانسری در ۱۵۸ مدرسه شهری و روستایی و در ۴۷۲ کلاس درس مشغول تحصیل می شوند و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان می گوید برای آغاز سال تحصیلی با تمام توان به میدان آمده ایم تا دانش آموزان این دیار سال جدید را با نشاط و پویایی آغاز کنند.

مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با اجرای پروژه مهر و زیباسازی و فضاسازی لازم تمام مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارند.

کامران حسین زاده به ایرنا افزود: محل خدمت تمام آموزگاران و دبیران مدارس این شهرستان برای سال تحصیلی جدید تعیین شده است.

وی بیان کرد: در اولین روز بازگشایی مدارس در مراسمی با حضور مسئولان محلی، خانواده های شاهد و ایثارگران با نواختن زنگ بازگشایی مدارس سال تحصیلی جدید شروع می شود.

شیفت کاری مدارس شهرستان روانسر مشخص شده است

مدیر آموزش پرورش روانسر ادامه داد: جدول شیفت کاری مدارس شهرستان روانسر برای سال تحصیلی جدید در ۲ گروه چرخشی و ثابت صبح مشخص شده است.

حسین زاده افزود: فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس این شهرستان در سال تحصیلی جدید در ۲ گروه رجایی و باهنر ساماندهی شده است.

وی گفت: در اول مهرماه تمام مدارس گروه شهید رجایی در نوبت صبح دایر است و مدارس گروه شهید باهنر در نوبت بعدازظهر فعالیت آموزشی و تربیتی خود را ارائه می دهند.

مدیر آموزش و پرورش روانسر اظهار کرد: ۴۲ آموزشگاه این شهرستان به صورت چرخشی نوبت صبح و بعدازظهر دایر می شود و ۱۱۰ مدرسه شهری و روستایی بصورت ثابت صبح است.

محل خدمت آموزگاران روانسری برای سال تحصیلی جدید تعیین شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر در ادامه اظهار داشت: آموزگاران مدارس ابتدایی این شهرستان به تفکیک زن و مرد و بر اساس امتیاز محل خدمت خود برای سال تحصیلی جدید را انتخاب کرده اند.

حسین زاده افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از پنج هزار و ۴۰۰دانش آموز دختر و پسر در ۱۱۴ مدرسه ابتدایی مشغول تحصیل می شوند.

وی با بیان اینکه دوران دبستان هم از لحاظ کمی و کیفی در موفقیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان تاثیر گذار است اضافه کرد: آموزش ‌و پرورش یکی از رکن های اساسی توسعه است که ستون‌های اصلی آن در آموزش ابتدایی می باشد و آموزگار نقش اول را ایفا می کند.

نظارت جدی بر سرویس های حمل و نقل دانش آموزان

مدیر آموزش و پرورش روانسر در بخش پایانی سخنان خود گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید بر فعالیت سرویس های حمل و نقل دانش آموزان نظارت جدی تر و بیشتری صورت می گیرد.

حسین زاده از برنامه کارگروه ماده ۱۸ با مشارکت آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و شهرداری برای ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: با همکاری پلیس راه و پلیس راهور از فعالیت سرویس های فاقد معاینه فنی و بیمه نامه شخص ثالث جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: آئین نامه سرویس های حمل و نقل دانش آموزان به مدارس شهرستان روانسر ابلاغ شده و مدیران می بایست بر اساس مفاد آئین نامه از وسایل نقلیه مطمئن و دارای مجوز استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش روانسر با بیان اینکه بکارگیری رانندگان مجرد در تمام مدارس اعم از دخترانه و پسرانه ممنوع است و اولویت خدمات حمل و نقل در مدارس دخترانه با بانوان است، اضافه کرد: حمل و نقل دانش آموزان به صورت مختلط در تمام دوره های تحصیلی ممنوع است و در موارد خاص با پیشنهاد کارگروه و دریافت مجوز از حراست آموزش و پرورش بلامانع است.

حسین زاده اظهار کرد: رانندگان و پیمانکاران اجازه دریافت هیچ گونه وجهی از اولیا دانش آموزان ندارند و مدیران باید کرایه ها را به صورت ماهیانه دریافت و ترتیبی اتخاذ کنند که کرایه های ۹ ماه قرارداد تا پایان اسفند تسویه شود.

وی تصریح کرد: تمام وجوه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی ابتدا به حساب مدارس واریز و مدیران مدارس و انجمن اولیاء و مربیان با رانندگان و پیمانکاران قرار داد منعقد می کنند.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان