دولت با برنامه ریزی از فرصت‌های سازمان شانگهای استفاده کند


دولت با برنامه ریزی از فرصت‌های سازمان شانگهای استفاده کند

کیش - ایرنا - امام جمعه کیش با اشاره به موفقیت دولت سیزدهم در عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای گفت: انتظار می رود دولتمردان بتوانند با برنامه ریزی و تدبیر از این فرصت در توسعه عرصه های مختلف کشور استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های نمازجمعه این جزیره اظهار داشت: در هفته گذشته با عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای موافت شد که این مساله موفقیت بزرگی در ابتدای آغاز ماموریت دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد: سازمان همکاری های شانگهای یکی از بزرگترین، وسیع ترین و ثروتمندترین سازمان های منطقه است و جایگاه ویژه ای در عرصه های اقتصادی و امنیتی دارند به طوری که این سازمان بخش اعظمی از تولید و خدمات جهان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۴۳ در جمعیت، ۲۱ درصد ذخایر نفتی، ۳۰ درصد ذخایر، گاز و ۵۰ درصد ذخایر اورانیوم جهان در اختیار اعضای این سازمان بین المللی است گفت: با این عضویت فرصت ایده آلی برای ایران به وجود آمده که دولت باید با تدبیر و برنامه ریزی از این فرصت استفاده کند.

امام جمعه کیش یادآور شد: کاهش فشارهای اقتصادی غرب، امکان فروش تولیدات ایران به بیش از سه میلیارد نفر جمعیت جهان، مقابله علیه تحریم های یکجانبه، ورود به بخشی از بازارهای جهان و انجام تجارت با آنها از جمله فوایدی بوده که با این عضویت نصیب ایران شده است.

سخنرانی رییس جمهوری نمونه بارز منطق مقاومت است

حجت الاسلام حسن زاده همچنین با اشاره به سخنرانی رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: سخنرانی آیت الله رییسی یک سخنرانی سنجیده و تاثیر گزاری بود که پس از هشت سال در این مجمع شنیده شد.

وی اضافه کرد: سخنان وی مبتی بر عقلانیت، صداقت و نشانگر حکمت ایران انقلابی بود و این سخنان همان سخنانی بود گه از یک دولت انقلابی انتظار می رود برای دفاع از حقوق ملت ایران و مظلومان جهان ایراد شود.

امام جمعه کیش یادآور شد: رییس جمهوری در این سخنرانی در سه جایگاه شامل یک انقلابی عدالت خواه، مطالبه گر صادق از حق محرومان و راه حل دهنده دلسوز ظاهر شد و صدای انقلاب را به گوش جهانیان رساند.

وی افزود: باور دارم که منطق مقاومت مبنتی بر عقلانیت و حکمت راهگشا خواهد بود و مایه عزت و سربلندی انقلابیون می شود که دولت سیزدهم این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده است.

اربعین یاد امام حسین را زنده نگه داشته است

حجت الاسلام حسن زاده همچنین در بخش دیگری از خطبه های خود با تسلیت اربعین حسینی گفت: اربعین یاد شهادت امام حسین (ع) را زنده نگه داشته به همین برای ما ارزشمند است.

وی اضافه کرد: امروز نیز انتظار می رود مردم حسینی و ولایتمدار بتوانند با عمل به آموزش های اسلامی یاد قیام حضر سیدالشهدا (ع) را زنده نگه دارند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند برای ایران اسلامی است و انتظار می رود از تمام نکات این فرصت استفاده شود.

زیرساخت های مذهبی و آموزشی کیش تقویت شود

امام جمعه کیش با اشاره اینکه لازم است زیرساخت های مذهبی و آموزشی این جزیره تقویت شود یادآور شد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان مطالبه رهبری است و انتظار می رود با تحقق این سند برخی کمبودهای حوزه آموزشی جزیره جبران شود.

وی اضافه کرد: تقویت زیرساخت های مذهبی جزیر از جمله بازسازی مساجدهی همچون فاطمه الزهرا (س) و جواد الائمه (ع) و همچنین احداث مسجد در صدف هفت و نوبنیاد ۳ از مطالبه های ضروری مردم جزیره است.

تقویت و نوسازی ایمان لازمه بندگی است

امام جمعه کیش همچنین با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت:تقویت ایمان یکی از ارگان رضایتمندی انسان از زندگی است انسان ۲وظیفه انسان مهم نسبت به ان شامل ارتقا و نوسازی و تجدید آن است.

وی اضافه کرد: ما با باید روزبه روز مراتب ایمان را افزایش دهیم چراکه این خصیصه بر اساس احکام اسلام دارای مراتبی چون ضعیف، متوسط و اعلا بوده و همانند نردبانی است که مومن را در مسیر درست بندگی هدایت می کند.

حجت الاسلام حسن زاده یادآور شد: با توجه به‌ روایتی از پیامبر اکرم (ص) ایمان اگر در درون انسان مورد توجه قرار نگیرد کهنه می شود به همین دلیل نیاز به نوسازی دارد تا مراتب اعتقادی مومن در مسیر تکامل ایمان حرکت کند.

وی اظهار داشت: نیکی، صدق یقین، رضا، وفا، علم و عمل از جمله سهم های ایمان بوده که می توان با تقویت این سهم ها در کنار ذکر لاالله اله الله، روی گرداندن از حرام و افزایش کارهای خیر و نیک ایمان را نوسازی کرد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است