امام‌جمعه سمنان:عضویت ایران در شانگهای دشمن را در منزوی‌سازی ناکام کرد


امام‌جمعه سمنان:عضویت ایران در شانگهای دشمن را در منزوی‌سازی ناکام کرد

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بعد از 13 سال انتظار نشان دهنده شکست دشمنان در طرح منزوی‌سازی کشورمان است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلی این شهر ابراز داشت: سازمان همکاری شانگهای مربوط به کشورهای آسیایی است و غرب در آن حضور ندارد و پیش از این ایران به عنوان عضو ناظر حضور داشت و عضویت کشورمان در این سازمان موفقیت بزرگ است.
وی با تقدیر از سخنان و مواضع شجاعانه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و هیات دولت در سازمان ملل، افزود: رئیس جمهوری با سخنان خود در سازمان ملل مواضع دشمن را به چالش کشید و شجاعانه به دشمنان اعلام کرد مذاکره‌ را به شرطی ادامه خواهیم داد که تحریم‌ها برداشته شود.
مطیعی با اشاره به هفته دفاع مقدس، بیان کرد: افتخار، عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی تجلی یافت.
وی ادامه داد: استان سمنان از لحاظ تعداد شهدا نسبت به جمعیت جزو سه استان برتر کشور است و این نشان دهنده ولایت‌مداری و پای‌بندی مردم استان به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
امام جمعه سمنان تصریح کرد: زنان نیز در هشت سال جنگ تحمیلی جانانه و شجاعانه نقش‌آفرینی کردند و در بخش تدارکات نقش بی‌بدیلی داشتند.
وی با بیان اینکه اربعین اختصاص به امام حسین(ع) دارد اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین مقدمه ظهور امام عصر(عج)است لذا حضور حداکثری در آن ضروری است.

خطیب جمعه سمنان افزود: امسال شیوع کرونا، برگزاری پیاده‌روی اربعین به سمت حرم مطهر امام حسین(ع) را تحت تاثیر قرار داد و طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده در مناطق مختلف استان موکب برپا شود و مراسم بازماندگان اربعین برگزار شود.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس تاکید کرد: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نقشی مهم در تعیین سرنوشت کشور دارد و معلمان باید دقت داشته باشند.
وی اظهار داشت: فضای مجازی قتل‌گاه جوانان و نوجوانان است، چرا که بخش زیادی از این فضا دست دشمنان است و باید بسته پرورشی و فرهنگی درنظر گرفته شود تا دشمن ناکام بماند و به بهترین نحو از این فضا برای آموزش استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: استاندار سمنان باید یک فرد کارآمد، ولایی، تحول‌گرا و جهادی باشد و انتظار می‌رود با همراهی مسوولان فردی کارآمد سکاندار دولت در این استان شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر