علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در گذشت+ علت فوت و عکس


علی لندی، نوجوان شجاع و فداکار ایذه‌ای و قهرمان ملی درگذشت.

علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در گذشت+ علت فوت و عکس

به گزارش راهبرد معاصر، علی لندی ۱۵ ساله و اهل شهرستان ایذه استان خوزستان در پی یک حادثه آتش سوزی در ایذه با ایثار و از خودگذشتگی جان دو زن را نجات داد و خود دچار سوختگی شدید شد.

علی لندی به دلیل سوختگی زیاد بستری و پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز برای سیر مراحل درمان خود به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام می‌شود.

علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در گذشت+ علت فوت و عکس

این قهرمان ملی و نوجوان شجاع ایذه‌ای پس از چند روز بستری در بیمارستان دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

علت فوت علی لندی ایذه ای از زبان پزشک معالج



آرش نجیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: علی لندی، نوجوان ۱۵ ساله در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه پیش از رسیدن نیروهای امداد با فداکاری ۲ نفر را نجات داد ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز بستری در بیمارستان جان باخت.

نجیمی افزود: علی با سوختگی حدود ۹۰ درصد پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز، برای سیر مراحل درمان خود به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام شده بود اما به دلیل سوختگی زیاد زنده نماند.

جمشید نمازی راد، پزشک معالج بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان نیز به باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه علی ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز بستری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت. همانطور که از روز اول گفته شد، سیر بیماران سوانح سوختگی به‌گونه‌ای است که روز به روز بدتر می شود و وسعت سوختگی علی زیاد و عمیق بود.

او افزود: علی از چهارشنبه حال عمومی مساعدی نداشت و تنفسش به سختی انجام می‌شد، درنهایت عفونت وارد خونش شد. سپس ارگان های بدنش یکی یکی از کار ‌افتاد. مانند ارگان های کلیه و ریه که دچار مشکل شدند.

پزشک بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان اظهار کرد: متاسفانه دیشب هر چقدر که علی را احیا کردند جوابگو نبود و در نهایت این نوجوان ۱۵ساله فوت شد.

او بیان کرد: چند بافت و ارگان اصلی بدن علی لندی به طور پیوسته دچار مشکل شدند و زمانی که فرد به این مرحله می رسد ، هیچ کاری در زمینه سوختگی نمی توان انجام داد و در بهترین حالت ۹۰ درصد مرگ و میر دارد.

نمازی راد گفت: علی لندی ۸۵ درصد سطح بدنش سوخته بود و در پیشرفته‌ترین مراکز درمانی هم هیچ کاری برای این فرد نمی‌توانستند انجام دهند. فقط جایی که بانک پوست داشته باشد، می‌توانستند سریع پوستش را جایگزین کنند و این بانک پوست را صرفاً کشورهای خاصی دارند. در هر صورت علی رغم تلاش های بیمارستان امام موسی کاظم (ع) این نوجوان قهرمان آسمانی شد.

مهمانان ویژه بر بالین علی لندی

روز یکم مهرماه جمعی از شخصیت‌های مذهبی و هنرمندان به عیادت علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای که برای نجات جان دیگران به دل آتش زده بود و خود دچار ۸۵ درصد سوختگی درجه سه شده بود رفتند.


در این دیدار حجت‌الاسلام موسی فرد نماینده، ولی فقیه استان خوزستان و شهردار اهواز نیز حضور داشتند و برای سلامتی علی لندی دعای خیر کردند.

علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در گذشت+ علت فوت و عکس

امینی شهردار اهواز ضمن قدردانی و تشکر از خدمات و تلاش‌های مجاهدانه و شبانه‌روزی تمامی پرسنل مرکزآموزشی درمانی امام موسی کاظم (ع) به ویژه کادر درمان برای این نوجوان قهرمان آرزوی شفای عاجل کرد.

علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در گذشت+ علت فوت و عکس

جمعی از هنرمندان مطرح صدا و سیما همچون دکتر سید بشیر حسینی چهره شناخته شده تلویزیون و برنامه عصر جدید و محمد مسلمی مجری و بازیگر برنامه کودک فیتیله با حضور بر بالین علی لندی از او عیادت کردند، در این دیدار سید بشیر حسینی علی لندی را قهرمان عصر جدید و نسل جوان خطاب و از این پسر قهرمان دلجویی کرد.

علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در گذشت+ علت فوت و عکس

یک مکان ورزشی در ایذه به نام "علی لندی" نام‌گذاری می‌شود



افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهارکرد: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با هماهنگی اداره ورزش ایذه یکی از مکان‌های ورزشی شهرستان ایذه را به زودی به نام علی لندی نام‌گذاری و ثبت می‌کند. ضمن این که در کنار این سالن ورزشی، تابلویی با عکس این قهرمان نصب می‌شود و کار بزرگ این نوجوان فداکار شرح داده می‌شود.

وی افزود: شرح زندگی نامه و کار بزرگ علی لندی در راستای الگوسازی برای نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی بوده که نشات گرفته از روحیه پهلوانی است و همه ما باید خوشحال باشیم و به خود ببالیم که بازماندگان نسل ایثارگر دیروز که هشت سال دفاع مقدس را با افتخار پشت سرگذاشته و از آب و خاک کشور دفاع کردند، امروز نیز همچون علی لندی‌ها هستند و برای نجات سرزمین و جان هموطنان خود آمادگی ایثار و فداکاری را دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در راستای تقدیر از این نوجوان شایسته و پاسداشت این اقدام ارزشمند، نسبت به ثبت و نام گذاری یکی از اماکن ورزشی شهرستان ایذه اقدام می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی