کاهش قیمت طلا با افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران / طلا برای بار دوم سقوط کرد


کاهش قیمت طلا با افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران / طلا برای بار دوم سقوط کرد

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده کاملا روند کاهشی در پیش گرفت که تحلیل‌گران آن را ناشی از کاهش ریسک گریزی در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزیابی کرده‌اند.

اقتصاد آنلایناکرم شعبانی؛ روند افزایشی بازارهای سهام ایالات متحده پس از رکود چند روزه این بازار، تقاضا را در بازار فلزات گرانبها کاهش داد. بر این اساس روز گذشته طلای آتی اکتبر با ۲۷.۸۰ دلار کاهش به قیمت ۱۷۴۸.۹۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۰۷ دلار کاهش به قیمت ۲۲.۷۰ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند افزایشی داشتند. در ایالات متحده آمریکا هم هر سه شاخص اصلی روند افزایشی روز چهارشنبه را ادامه دادند. بدون تردید طی روزهای گذشته ریسک پذیری در میان معامله‌گران افزایش یافته است. در رابطه با گروه اورگراند شرکت بزرگ توسعه دهنده املاک چینی، احساس بازار این است که مشکلات این شرکت به سایر بازارها سرایت نخواهد کرد. بسیاری بر این باورند که دولت چین مانع ورشکستگی کامل اورگراند خواهد شد. بازپرداخت سود ۸۳ میلیون دلاری این شرکت که در روز پنجشنبه اعلام شده بود همچنان مشخص نیست که پرداخت شده است یا خیر؟

ارزیابی دوباره از نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC بیانگر این بود که ایالات متحده هیچ تغییری در سیاست‌های پولی خود در کوتاه مدت ایجاد نخواهد کرد. اما جدول برنامه کاهش خرید اوراق قرضه در آینده و افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ در این نشست مطرح شده است. جروم پاول در کنفرانس مطبوعاتی خود در مورد چشم انداز اقتصادی و رشد مشاغل در ایالات متحده ابراز خوش بینی کرده است. با توجه به واکنش مثبت بازارهای مالی، اینگونه نتیجه گیری شده است که فدرال رزرو سیاست‌های تهاجمی برای تغییر سیاست‌های پولی خود مدنظر ندارد.

دولت آمریکا با تمدید سقف بدهی دست و پنجه نرم می‌کند، همزمان جنت یلن وزیر خزانه‌داری اعلام کرده است که منابع مالی دولت در ماه اکتبر به پایان می‌رسد. این شرایط در حالی مطرح می‌شود که طی یک سال گذشته بیش از چند بار مطرح شده و هرگونه نزدیک شدن دولت به تعطیلی، می‌تواند وحشت و نگرانی را در بازارهای مالی تزریق کند.

در بازارهای اصلی خارجی شاخص دلار آمریکا کاملا روند کاهشی در پیش گرفت. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس با اندکی افزایش در حدود ۷۳.۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده به محدوده ۱.۴ درصدی رسید.

کاهش قیمت طلا با افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران / طلا برای بار دوم سقوط کرد

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت سه هفته‌ای همچنان در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به سطح حمایتی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا دستیابی به ۱۷۶۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۷۴.۵۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۴۰.۵۰ دلار و سطح حمایتی دوم ۱۷۳۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

کاهش قیمت طلا با افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران / طلا برای بار دوم سقوط کرد

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. همچنان روند نزولی سه هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نمایان است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۴ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۱ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در ۲۳ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۳.۱۵ دلار در هر اونس مشاهده شده همچنین سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۲.۴۵۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۲.۰۲۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس