امیرعبداللهیان: عاملان ترور سردار سلیمانی باید محاکمه شوند


امیرعبداللهیان: عاملان ترور سردار سلیمانی باید محاکمه شوند

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه هرگونه حمله علیه ایران با پاسخی سریع و بدون تعلل مواجه خواهد شد، پرونده ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را مفتوح دانست و گفت: عاملان این اقدام تروریستی علیه قهرمان ملی و قهرمان مبارزه با تروریسم باید محاکمه شوند.

به گزارش ایرنا، "حسین امیرعبداللهیان" در مصاحبه‌ای که امروز (جمعه) در شبکه خبری ان بی سی منتشر شد، از آمادگی قریب‌الوقوع ایران برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای سخن گفت و افزود که اما دولت آمریکا با ناتوانی در برداشتن تحریم‌های اقتصادی و اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران، یک علامت منفی ارسال کرده است.

وی ادامه داد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا باید از گفته خود در زمینه دیپلماسی با اقدامات مشخص حمایت کند و به ایران نشان دهد که واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ جدی است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: آنها (آمریکایی ها) می‌گویند ما برای بازگشت به اجرای کامل تعهداتمان آماده هستیم، اما هیچ اقدامی برای نشان دادن این موضوع و اثبات اراده واقعی خود به دولت جدید و ملت ایران انجام نمی‌دهند و بدتر آنکه همزمان، تحریم‌های جدیدی را اعمال می‌کنند.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: این به آمریکا مرتبط است که جدیت خود را برای بازگشت به توافق نشان دهد که سه سال پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از آن خارج شد.

وی تاکید کرد: به بیان دیگر، "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا از رفتار ترامپ در قبال ایران انتقاد می‌کرد و می‌کند، اما در همان حال، همه تحریم‌های که ترامپ علیه مردم ایران بنا کرده است، توسط بایدن به دقت ادامه داده می‌شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اگر آمریکا در پیگیری مذاکرات، جدی بود، چرا اقدامات قاطعی انجام نداد؛ این یک علامت منفی و سیگنالی به ایران است. واقعیت این سال‌ها این است که ما هیچ سودی از برجام دریافت نکرده‌ایم. اکنون در حال ارزیابی گفت‌ وگوهای انجام شده توسط دولت قبلی ایران هستیم و چندین جلسه داشته‌ایم.

امیرعبداللهیان: عاملان ترور سردار سلیمانی باید محاکمه شوند

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما پنجره دیپلماسی و مذاکرات را باز نگه خواهیم داشت و به زودی به مذاکرات باز خواهیم گشت.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات سازنده‌ای با مقامات آلمان و انگلیس داشته است و در روز جمعه با مقامات فرانسه نیز درباره موضوع هسته‌ای صحبت خواهد کرد، درباره تبادل زندانیان با آمریکا هم گفت: ایران برای تبادل زندانیان با آمریکا آماده بوده، چرا که ما آن را یک مساله انسانی می‌دانیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مساله ترور دانشمندان هسته ای و اقدامات خرابکارانه در تاسیسات هسته‌ای ایران هم اشاره کرد و با تقبیح اقدامات اسرائیل افزود: ایران آماده است تا در صورت لزوم برای مقابله به مثل به هرگونه حمله علیه امنیت ملی خود اقدام کند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در صورت مسجل شدن، ما به سرعت و بدون تعلل در شکل مناسب پاسخ خواهیم داد.

وی درباره ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس ایران هم گفت که ایران در نظر ندارد که این پرونده را مختومه بداند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: از نظر ما، این پرونده بسته نمی‌شود. کسانی که عاملان آن بودند و آن اقدام تروریستی را علیه قهرمان ملی و قهرمان ایران در مبارزه با تروریسم انجام دادند، باید محاکمه شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات