این کشورها مبارزه با کرونا را کنار می گذارند


این کشورها مبارزه با کرونا را کنار می گذارند

به گزارش بهداشت نیوز (https://behdasht.news/)، بعد از ماه‌ها قرنطینه، برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی سیاست مبارزه با کووید را کنار می‌گذارند، در حالی که متخصصان هشدار داده‌اند...

به گزارش بهداشت نیوز، بعد از ماه‌ها قرنطینه، برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی سیاست مبارزه با کووید را کنار می‌گذارند، در حالی که متخصصان هشدار داده‌اند این اقدام بسیار زودهنگام است و می‌تواند به یک فاجعه سلامتی تبدیل شود.

دلتا، سویه جدید ویروس کرونا، تعداد مبتلایان را در تابستان امسال به اوج خود رساند. با این وجود بسیاری از مردم و رهبران منطقه، چاره‌ی دیگری به جز برداشتن محدودیت و شروع دوباره فعالیت‌های اقتصادی پیش روی خود نمی‌بینند.

توزیع واکسن در این منطقه از جهان محدود بوده است و برای بسیاری از کشورهای جنوب شرقی واکسیناسیون انبوه در ماه‌های آتی ناممکن خواهد بود. اما در کنار این موضوع، مردم موقعیت‌های کاری خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها هر روز فقیرتر و گرسنه‌تر می‌شوند.

اما یکی از مقامات کشورهای جنوب آسیا ابراز نگرانی کرده معیشت تعداد زیادی از نیروی کار در آسیا وابسته به حقوق روزانه است و آن‌ها به دلیل محدودیت‌های کرونایی کسب و کارها و افت اقتصاد به شدت از لحاظ معیشتی آسیب پذیر شده‌اند.

برخی از منتقدان می‌گویند این تصمیم بازتابی از رویکرد «زندگی با کرونا» در برخی کشورهای غربی مانند انگلستان و آمریکا است که زندگی عادی پیش از فراگیری را دوباره از سر گرفته اند. اما کارشناسان هشدار می دهند با توجه به نرخ پایین واکسیناسیون در کشورهایی مانند فیلیپین، اندونزی و تایلند، برداشتن دوباره محدودیت‌ها و باز کردن کسب و کارها در این کشورها بسیار خطرناک تر از شرایط کشورهای غربی خواهد بود.
منبع: خبرگزاری فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...