اعلام نتایج نهایی و رسمی انتخابات مجلس دومای روسیه


کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه پس از بررسی شکایات و جمع‌بندی گزارش ناظران، نتیجه رسمی و نهایی انتخابات مجلس دومای این کشور را اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، خانم «ایلا پامفیلووا» رییس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه روز جمعه در جمع نمایندگان احزاب و اعضای کمیته‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات سراسری این کشور با اشاره به مشارکت ۵۱ ممیز ۶۸ درصدی مردم در انتخابات دومای دولتی روسیه گفت: با وجود همه‌گیری کرونا و تلاش برخی کشور‌های خارجی از جمله آمریکا برای تاثیرگذاری منفی بر میزان مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای، اما مشارکت مردم در این دوره، نسبت به انتخابات چهار سال پیش حدود ۴ درصد افزایش یافته است.

رییس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه افزود: در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۴۷ ممیز ۸۸ صدم درصد از مردم پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شده بودند، اما در این دوره شاهد افزایش مشارکت مردمی و فراتر از انتظار بودیم.

وی با اشاره به وصول شکایات متعدد به کمیسیون مرکزی انتخابات، به ویژه از سوی دو حزب «کمونیست» و «سیب» گفت: با بررسی دقیق و موشکافانه شکایات، تخلف قابل ملاحظه‌ای به اثبات نرسید و بر این اساس پنج حزب عمده از جمله حزب «روسیه متحد»، «حزب کمونیست»، «حزب لیبرال دمکرات»، «حزب سیب» و «حزب سبز» دارای بیشترین کرسی‌های پارلمان خواهند بود.

وی حزب روسیه متحد را حائز اکثریت قانون اساسی در مجلس دومای روسیه عنوان کرد و گفت: بر اساس نتایج نهایی این حزب توانست همچون دوره‌های پیشین بیشترین تعداد کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دهد.

براساس نتایج نهایی، حزب حاکم «روسیه متحد» با کسب ۴۹ ممیز ۸۲ صدم درصد آرای توانست نیمی از کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دهد، هرچند نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی که کمی بیش از ۵۴ درصد آراء را کسب کرده بود، با کاهش حدود چهار و نیم درصدی مواجه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس