شمار جانباختگان از کرونا در فارس به 6588 نفر رسید


شمار جانباختگان از کرونا در فارس به 6588 نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن 9 بیمار در اثر ابتلا به کرونا طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 در فارس را 6 هزار و 588 نفر اعلام کرد.

عبدالرسول همتی جمعه دوم مهرماه ضمن دعوت از مردم برای تزریق واکسن علیه کرونا، با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۹۲۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۹۹ هزار و ۶۹۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸۳ هزار و ۳۸۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۰ هزار و ۵۶۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همتی خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۴۰ هزار و ۲۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین با اشاره به بستری ۲۶۴ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را دو هزار و ۳۹۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۴۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بهبودی ۳۸۵ هزار و ۶۶۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

واکسن از مرگ بر اثر کرونا می‌کاهد

همتی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند، به شدت پایین است، از افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند خواست تا هرچه سریعتر به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون مراجعه کرده و در پیشگیری از چرخه انتقال کروناویروس سهیم شوند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این بحران، از مردم خواست تا حتی پس از دریافت واکسن نیز، حتما ماسک بزنند، از حضور در تجمعات بپرهیزند و همچنان فاصله فیزیکی خود را با دیگران حفظ کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس