یک خیر مرکز غربالگری سرطان در مشگین‌شهر می‌سازد


یک خیر مرکز غربالگری سرطان در مشگین‌شهر می‌سازد

اردبیل - ایرنا - کلنگ احداث مرکز غربالگری سرطان و شیمی‌درمانی و نیز مرکز جدید دیالیز شهرستان مشگین‌شهر روز جمعه در مراسمی به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا ، مدیر شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر در این مراسم گفت: این مرکز درمانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت آذر یورد تبریز در مدت ۹ ماه احداث خواهد شد.

دکتر رضا ایماشی اضافه کرد: این مرکز توسط فرزند ارشد زنده‌یاد خیر بزرگوار حاج یعقوب امین‌نیا احداث می‌شود.

وی افزود: بخش غربالگری و شیمی‌درمانی این مرکز به نام زنده یاد مهندس صمد نوری و بخش دیالیز آن نیز به نام زنده‌یاد حاج یعقوب امین‌نیا ناگذاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: بخش دیالیز شامل ۱۲ تخت دیالیز و یک تخت ایزوله خواهد بود و بخش تحقیقات سرطان و شیمی‌درمانی نیز شامل سه اتاق غربالگری و ۱۲ تخت شیمی‌درمانی می‌باشد.

یک خیر مرکز غربالگری سرطان در مشگین‌شهر می‌سازد

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: استان اردبیل بویژه شهرستان مشگین‌شهر از مناطق سرطان‌خیز کشور است و وجود چنین مراکزی علاوه بر رفع مشکلات موجود منطقه نقش بسزایی در کاهش و درمان این بیماری صعب‌العلاج خواهد داشت.

محمود عباس‌زاده با بیان اینکه در سال‌های اخیر مراکز درمانی این شهرستان از لحاظ امکانات و تجهیزات پزشکی پیشرفت چندانی نداشته است ، از تجهیز بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) به دستگاه ام آر آی خبرداد.

حجت‌الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر هم در سخنانی با تقدیر از اقدام شایسته و خداپسندانه خانواده مرحوم حاج یعقوب امین‌نیا از خیرین خواست با مشارکت در پروژه‌های سلامت‌محور یاریگر دولت در تکمیل و تجهیز اماکن درمانی باشند.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...