معاون استاندار کردستان: خدمت جهادی از وظایف مهم مسوولان است


معاون استاندار کردستان: خدمت جهادی از وظایف مهم مسوولان است

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: خدمت جهادی از وظایف اصلی و مهم مسوولان است و همه مدیران و مسوولان باید این مساله را اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز جمعه در مراسم افتتاح کارگاه صنایع دستی شمیم خدمت که به همت اداره اوقاف در ناحیه منفصل شهری ننله دایر شده است، اظهار داشت: خدمت‌رسانی به مردم استان بویژه مناطق حاشیه و نواحی منفصل شهری و فراهم کردن زمینه رفع مشکلات این مناطق باید مورد توجه جدی مسوولان باشد.

وی با اشاره یه راه‌اندازی کارگاه صنایع دستی شمیم خدمت در ناحیه منفصل شهری ننله توسط خیرین و اداره اوقاف استان افزود: فلسفه وقف در تاریخ حمایت از محرومین بوده است و اداره اوقاف استان نیز،در این زمینه با جدیدت تلاش می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: اوقاف و امور خیریه استان با حضور به موقع و تاثیرگذار در تجهیز این کارگاه خیاطی و صنایع دستی زمینه اشتغال بیش از ۲۱ نفر را فراهم آورده و این مهم جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی چنین کارگاه‌هایی نیازمند اهتمام همگانی مسوولان است، به طوریکه هم‌اکنون آموزش و پرورش،ورزش و جوانان،نمایندگان مجلس،اوقاف و امور خیریه ،شهرداری و نهادهای بسیاری با وحدت و یکپارچگی زمینه را برای خدمت رسانی به این منطقه فراهم آوردند.

اوقاف به خوبی نقش خود را محرومیت زدایی ایفا کرد

نماینده مردم سنندج،دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، نقش موقوفات را در محرومیت،زدایی و حمایت از تولید بسیار تاثیرگذار اعلام کرد و گفت: اوقاف و امور خیریه کردستان بخوبی نقش خود را در محرومیت زدایی و حمایت از تولید در این منطقه محروم ایفا کرد.

محسن فتحی با تقدیر از مدیر کل اوقاف و دست اندرکاران راه اندازی این کارگاه تولیدی ابراز امیدواری کرد، در آینده نزدیک شاهد حمایت هرچه بیشتر موقوفات شهرستان سنندج از کارگاه‌های تولید کم بضاعت در زمینه آموزش و کار آفرینی باشیم.

اشتغالزایی برای ۲۱ زن سرپرست خانوار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز گفت: از محل موقوفات استان بیش از ۴۰۰ میلیون ریال برای تجهیز کارگاه خیاطی مرکز شمیم خدمت هزینه شده که موجب اشتغالزایی ۲۱ بانوی سرپرست خانواده را فراهم آورده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند افزود: این مرکز با همکاری آموزشی و پرورش و سایر نهادهای دولتی آماده و مجهز شده و بزودی کارگاه خیاطی و صنایع دستی نیز از محل موقوفات تجهیز و شروع به کار خواهد کرد.

وی با تقدیر از موسسه خیریه روستای اظهار داشت: تلاش می کنیم با آموزش، توانمندسازی و افزایش دانش و مهارت افراد زمینه راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی، ایجاد درآمد پایدار و در نتیجه رونق اقتصادی و معیشتی یک خانواده را فراهم کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق