ایران در سوگ بزرگ مردِ کوچک


ایران در سوگ بزرگ مردِ کوچک

این روزها حکایت فداکاری و شجاعت نوجوان 15 ساله ایذه‌ای همه جا بر سر زبان‌ها بود و همه بی‌صبرانه منتظر شنیدن خبر بهبود قهرمان کوچک بودند که بامداد امروز خبر آسمانی شدن نوجوان ایثارگر، مردم ایران را دچار شوک و تأثر شدید کرد.

ماجرا از این قرار بود که ۱۸ شهریورماه امسال درحالی که نوجوان ۱۵ ساله‌ ایذه‌ای میهمان خانه خاله‌اش بود، شعله‌های آتش به جان خانه همسایه افتاد.

زن مسن ۸۰ ساله و دخترش به‌ دلیل آتش گرفتن کپسول پیک‌نیک در میان شعله‌های آتش گرفتار شده بودند و جان‌شان به خطر افتاده بود. در این موقعیت دلهره‌آور و خطرناک و پیش از رسیدن نیروهای امدادی و آتش‌نشان به محل، نوجوان ۱۵ ساله بدون تردید و ترس دل به آتش زد تا جان دو زن گرفتار در میان دود و آتش را نجات دهد.

نوجوان فداکار و بی باک کپسول پیک نیک را برداشت و به خانه خاله‌اش برد تا از بالکن بیرون بیندازد، اما بالکن حفاظ داشت و متاسفانه نوجوان شجاع گرفتار آتش و سوختگی شد.

علی لندی، نوجوان ۱۵ ساله که در این حادثه دچار سوختگی شدید شده بود به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شد و دو زن همسایه نیز یکی به‌طور سطحی و دیگری با درصد بیشتر دچار سوختگی شده بودند.

شرایط علی وخیم بود و به همین دلیل برای انجام درمان تخصصی به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) در اصفهان منتقل شد اما سرانجام نوجوان فداکار ایذه‌ای با وجود تلاش پزشکان و کادر درمانی بیمارستان، پس از تحمل رنج ناشی از جراحات سوختگی، بامداد امروز (جمعه_۲ مهرماه) در بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان درگذشت.

آرش نجیمی_سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام خبر درگذشت علی لندی به ایسنا گفت: علی لندی با سوختگی حدود ۹۰ درصد پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز، برای ادامه مراحل درمان خود به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام شده بود اما متاسفانه به دلیل شدت و وسعت سوختگی، بامداد امروز جان خود را از دست داد.

چند روز قبل دکتر جمشید نمازی-متخصص بیهوشی بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان درباره آخرین وضعیت علی لندی به ایسنا، گفت: این نوجوان ۸۵ درصد سوختگی درجه سه دارد که زیاد و عمیق است، تلاش زیادی برای نجات این نوجوان در حال انجام است، اما متاسفانه سیر سوختگی روند بدی دارد و فرقی ندارد کجا درمان شود.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه در سوختگی های این چنینی وضعیت بیمار به سمت بدتر شدن می‌رود، توضیح داد: با توجه به اینکه بیمار سطح دفاعی بدن یعنی پوست را از دست داده، مستعد عفونت است، هرچند در بیمارستان آنتی بیوتیک های قوی می گیرد، در واقع سوختگی باعث مشکل نمی شود، اما تمام ارگان های بدن را دچار آسیب کرده و جان بیمار را به خطر می اندازد.

وی امروز با اعلام خبر مرگ علی لندی، سوختگی عمیق و زیاد را علت مرگ این نوجوان فداکار اعلام و اظهار کرد: با توجه به حجم بالا و عمیق سوختگی سطح دفاعی بدن از دست رفته و مقاومت بسیار کاهش پیدا کرده بود و متاسفانه رسیدگی درمانی گسترده و بالا نتوانست مانع فوت علی شود.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته مسؤولان استان اصفهان و خوزستان با حضور در بیمارستان امام موسی کاظم(ع) از نزدیک در جریان روند درمانی و معالجات این قهرمان نوجوان قرار گرفتند و وزیر کشور نیز بر پیگیری روند درمان و بهبود علی لندی تأکید کرده بود، اما متاسفانه تلاش‌ها برای نجات نوجوان قهرمان بی نتیجه ماند.
به گزارش ایسنا، اگرچه قهرمان دهه هشتادی خیلی زود از میان ما پرکشید و روحش آسمانی شد، ‌اما با شجاعت و ایثار خود بار دیگر ثابت کرد خون جوانمردی همیشه در رگ‌های جوانان این مروز و بوم جاری است.

مرگ ناباورانه علی ۱۵ ساله همه ما را متأثر کرد، اما بی شک روحش در آسمان شاد و نامش همواره به فداکاری و شجاعت زنده می‌ماند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو