فیلم تست و بررسی آریزو 5 جدید


مشاهده فیلم در یوتیوبهمانطورکه می دانید، مدیران خودرو به تازگی تبلیغات گسترده ای را برای آریزو 5 جدید آغاز کرده است. آریزو 5 جدید...

فیلم تست و بررسی آریزو 5 جدید
فیلم های بررسی خودرو فیلم تست و بررسی آریزو 5 جدید
فیلم تست و بررسی آریزو 5 جدید
مشاهده فیلم در یوتیوب

همانطورکه می دانید، مدیران خودرو به تازگی تبلیغات گسترده ای را برای آریزو 5 جدید آغاز کرده است. آریزو 5 جدید در نگاه اول آنچنان خودروی متفاوتی نیست، اما تغییرات اصلی در داخل کابین و بخش فنی صورت گرفته است. تغییراتی بسیار گسترده که باعث شده مدیران خودرو آن را با پسوند جدید روانه بازار کند.

تغییرات ظاهری اندک، و باطنی زیاد!

در نمای ظاهری این خودرو تغییرات ظاهری بسیار کمی به چشم می خورد. جلوپنجره این خودرو کمی تغییر کرده و حال به صورت کهکشانی درآمده است. همچنین طرح رینگ های این خودرو عوض شده و کالیبرهای ترمز آن به رنگ مشکی درآمده است. اما وقتی درب کابین را باز می کنید، متوجه می شوید که با یک طراحی کابین کاملاً متفاوت نسبت به مدل کنونی مواجه هستید. طراحی چری آریزو 6 کاملاً در این خودرو جای گرفته و تنها بخش های کوچکی از آن مثل طراحی پشت آمپرها و یا طرح چرمی روی داشبورد نسبت به آریزو 6 متفاوت شده است. در حقیقت در نمای داخلی باید گفت که آریزو 5 جدید نمونه کوچک شده آریزو 6 است و از ارگونومی و طراحی خوبی بهره مند است.

بخش فنی، آریزو 6 کوچک

در بخش فنی نیز تغییرات گسترده ای روی آریزو 5 جدید صورت گرفته است. آریزو 5 جدید به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که گیربکس نصب شده روی آن از مدل های جدید CVT با 9 دنده (در حالت دستی) بهره می برد. عملکرد این گیربکس نسبت به مدل کنونی بسیار بهتر است و در تست شتابی که در این فیلم مشاهده می کنید، می تواند به راحتی در حدود 10 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد.

بررسی آریزو 5 جدید

در فیلم بالا می توانید بررسی و تست کامل آریزو 5 جدید را مشاهده کنید و نقاط قوت و ضعف، و همچنین تفاوت های اصلی با مدل کنونی آریزو 5 را ببینید.

عکس ها

(برای بزرگنمایی تصاویر زیر ، روی آنها کلیک کنید)

برچسب ها:
نظرات
پاسخ به:
پاسخ به:
hello
نام
ایمیل
متن پیام
ارسال ایمیل وارد شده اشتباه است
فیلم تست و بررسی آریزو 5 جدید در حال ارسال ...
محسن گائینی 1400/7/2
پاسخ
این شتاب خوب از cvt بعید بود
Gh 1400/7/14
من دو سال دارم واقعا عالیه و هیچ مشکلیربا cvt بودنش ندارم. الان واقعا سب وی تی ها خیلی خوب شدن و کلی ماشین روز دنیاذهست که cvt هستن فقط دوتا مشکل داره یکی به خاطر فاق کوتاه لاستیک کمی خشک هست و دوم تاخیر اولیه که البته بعد از یه مدت سوار شدن قلق نحوه گاز دادنش دستت میاد و راهش رو میفهمی. شتاب 9.5 رو باهاش زدم
ابولفضل 1400/7/2
پاسخ
سلام چرا قیمت رو نگفتید چند سال دیگه خاطره میشد و در نهایت خسته نباشید
علی م 1400/9/29
680 تومن بود الان شده 727 تومن
محمد 1400/7/2
پاسخ
با سلام، ممنون از بررسیتون، لطفا x33 at را هم در برنامه داشته باشین.
مهدیار صادقپور 1400/7/7
اونا دارن x33 اتوماتیک برو صفحه 3 می فهمی
مهرداد کشکولی ایلات 1400/7/3
پاسخ
با عرض سلام خدمت همه دوستان و بزرگواران.
این را باید 'قبول شکست پروژه آریزو6' دانست.
از همان اول در خود چین هم گفتند که کمتر کسی بابت یک کم تغییرات آریزو6 نسبت به آریزو5 پول بیشتری می دهد و الان مشخص شد که در واقعیت هم چنین بوده و با این تغییرات فروش کم آریزو6 کمتر هم خواهد شد.
ولی فیس لیفت آریزو5 در چین جالب‌تر است و سپر جلو و عقب و چراغ‌ها هم عوض شده‌اند.
البته عوض نشدن این قطعات باعث می‌شود پشتیبانی هم بهتر باشد و دیگر نیاز به جستجو سپر و چراغ جدید کم‌یاب و نایاب بعد از تصادف نیست.
علیرضا 1400/7/3
پاسخ
بزرگترین مشکل آریزو 5 سیستم تعلیق به شدت خشک اون هستش نسبت به کلاس خودش که سدان هستش که متاسفانه در مدل جدید هم اصلاح نشده
سامان 1400/7/3
پاسخ
چهار سال پیش می تونستم بخرمش اما به دلیل اولویت خونه نخریدمش گفتم دو سه سال بعد خونه خربدنم می گیرمش . اما ناگهان چنان گازشو گرفت که در کسری از ثانیه در افق محو شد ‌! الان در صف. خرید رانا پانوراما هستم . مسخره نیست !؟
RC baz 1400/7/3
پاسخ
نکات مثبت: +کیفیت بهتر و +آپشن بیشتر نسبت به دنا, شاهین و تارا نسخه اتومات -- حس سنتی و آنالوگ بودن پشت آمپر نسبت به آریزو6
نکات منفی: گیربکس کسل کننده cvt, ترمز‌پارک برقی, قیمت بالا (تولید داخل محسوب میشه پس گمرکی به اون صورت نداره و با فرض قیمت 15 هزار دلاری و دلار 26 هزارتومنی میشه 390 میلیون--که با قیمت گذاری صحیح و برخی اصلاحات میتونست بازار رو جمع کنه)
اصلاحات واسه بهبود: هنوزم خیلیا ماشین های اسپرت و کلاسیک دوست دارن که ام وی ام میتونه مدلی با ترمز دستی سنتی و گیریکس اتومات یا دبل کلاچ تیگو7 و یه سِت رینگ اسپرتر مثل استرامبولی5پر یا رینگ طرح کربن بندازه و ماشین رو زیباتر کنه (اسپرت و کلاسیک منظور این نیست که نصف ماشین رو مشکی و گلگیرها رو سیاه کنی) جا داشت آپشن های بیشتری مثل آینه الکتروکرومیک یا سردکن صندلی باشه
کاش ام وی ام فیدبک هایی رو که میگیره پاسخگو باشه
علی 1400/8/5
شما معلومه که اصلا تا بحال سوار ماشین نشدی وگر نه با دنا و تارای اشغال مقایسش نمی‌کردی برا قیمت هم که گفتی الان پارس اتومات داره 350 معامله میشه اینو با اون یکی می‌دونی که میگی قیمتش باید یکی باشه
واقعا براتون متاسفم که چند نفر مثل شما ها که هیچ تجربه ای از خودرو ندارین میاین اینجا نظر میدین و تو انتخابشون تاثیر منفی میذارین
من خودم چهار ساله آریزو توربو دارم تنها مشکلی که داشته خشکی تعلیقه شما نسبت به قیمتش توقع داشته باش نه بیشتر
مهدی 1400/7/3
پاسخ
عالی بود فقط کاشکی مثل قبل پر انرژی می بودید و با کاظم احمدی نیا گرفته بشه ویدیو هاتون وو فصل هاتون
Shayan 1400/7/3
پاسخ
ماشین بدی نیست ولی در قیاس با دنا زیاد به درد بخور به نظر نمیرسه
شتاب گیریش به این خاطر بهتر از دناست که دنا دنده یک رو تا آخر پر نمیکنه در عمل هم کسی دنده یک رو تا دور موتور ۶۰۰۰ نگه نمیداره در عوض دنا گیربکس روون تر و اسپرت تری داره
قیافه سلیقه ای هست ولی آریزو داره داد میزنه که اقتصادیه واسه همین دنا رو ترجیح میدم
آپشن های آریزو خیلی بیشتره ولی آپشن های دنا کاربردی تره
در عوض دنا صندوق بزرگتر داره و سواریش هم راحت تره
قیمت لوازم یدکی دنا نسبت به آریزو خیلی پایین تره و گارانتی بهتری هم داره ( سه سال گارانتی طلایی داره یعنی حتی خرج های مصرفی ماشین هم با ایران خودرو هست)
در عوض آریزو قیافه شرقی تری داره شاید بیشتر دوست داشته باشید
آپشن های خیلی خوبی داره
ایمنیش بالاتره
مصرف سوختش پایین تره
در عوض قیمتش هم بالاتره🙂
نوید 1400/7/3
پسر خوب این ماشین با این طراحی و پلت فرم و آپشن و کیفیت رو با اون درب و داغون مقایسه نکن فهمیدیم دنا داری مبارک باشه ولی از توهم بیا بیرون کلا نمی خوره به آریزو
. 1400/7/3
خدا وکیلی اینو در هیچ زمینه ای بجز بازار دست دوم با دنا مقایسه نکنید
اریزو کلا هرچی ک بد باشه از دنا بهتره
مهدی 1400/7/5
جساراتا فکر میکنم سدان های جدیدی چینی مثل همین آریزو رو امتحان نکردید. من خودم سدان بی وای دی دارم و پشت دنا که نشستم کاملا حس یک سمند بهبود یافته رو گرفتم چون کیفیت کابین باز هم در حد محصولات ایرانخودرو هست و اینکه تنگ تر هم هست. خودم سالها ماشین ایرانخودرو داشتم و دیگه کلاهم بیافته هم سمت ایرانخودرو نمیرم!
So 1400/7/14
البته این رو هم بگید که دنا نرخ خرابی زیادی داره علاوه بر اون صدای تلق تلوق داشبرد و در دیوار ادم رو دیوانه میکنه
sam 1400/8/22
بیا پایین عزیزم...
ali 1400/9/12
بیا پایین بابا سرمون درد گرفت !
داری با دنا مقایسه میکنی آخه
صندوقاشون که تفاوت چندانی ندارن. آریزو هم 5 سال گارانتی یا 150000 کیلومتر + 2 سال یا 6 نوبت سرویس رایگان داره
درباره امنیت هم یادت رفت توضیح بدی 😂
محمد 1400/7/3
پاسخ
دم خودروبانک گرم
صداقت از تیمتون میباره
ممنون از محسن آله طاها عزیز
مهدی 1400/7/6
پاسخ
خسته نباشید. مزیت رقابتی شما در برابر اون یکی سایت صداقت تون هست، متاسفانه اونها بشدت تبلیغاتی شدن. مواظب باشین اون سمتی نرید. ضمنا کنتراست ویدیوها رو بیش از حد بالا میبرین قسمتهای سایه دار کاملا سیاه میشه چیزی دیده نمیشه..
امیر 1400/7/8
پاسخ
خسته نباشید آقای مجری ممنون ازتون ...


نمیدونم کدوم آدمی این حرف چینی بده رو انداخته ولی منم نمیگم خیلی خوبه ولی هر چی باشه از ایران بهتره ولی به پای کره یا ژاپن نمیزاره
khonabi 1400/7/8
پاسخ
سلام وعرض خسته نباشید به گروه خودروبانک لطفا در مورد اقتصادی ترین و کم استهلاک ترین خودرو های داخل بازار یک ویدیو تهیه کنید
majidfarhang 1400/7/15
پاسخ
ماشین چینی هر چی که باشه حتی ام وی ام۱۱۰ شرف داره به داخلی ها هفت ساله چینی دارم فقط لوازم مصرفی تعویض شده
فرشاد 1400/7/21
پاسخ
یک سوالی،تو ال سی دی کوچک وسط کیلومتر حالت سیستم بهش هم مینویسه؟چون دقت کنید او قسمت شتاب گیری داخل اون مانیتور کوچک وسط کیلومتر زده F M88. MHz!
محمد حسن 1400/8/20
پاسخ
سلام من که نمیتونم بخرم وداشته باشم هرشب با پسرم این ویدیو ها رو میبینیم وکلی کیف میکنیم انشالاه همه به شادی ودل خوش وسلامتی استفاده کنن ماهم بادیدنش لذتش رو میبریم سهم ما دیدن ولذت بردن شماهام گاز بدین ما کیف میکنیم
محمد 1401/1/12
پاسخ
با سلام. بنده تا به امروز انواع خودروهای ایرانی از پراید گرفته تا پارس اتومات رو داشتم. همچنین خودروهای خارجی مثل سوناتا و مگان هم داشتم. جزو کسانی بودم که پنج سال پیش وقتی اسم ماشین چینی میومد، با اینکه سوار نشده بودم، میگفتم آشغاله!
دو سال پیش، به قصد خرید پژو در حد صفر رفتم توی بازار، ولی یک دستگاه x33 دنده ای خریدم که به شدت تمیز بود و حدود ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر هم کار کرده بود.
دو سال سوار x33 شدم در حالی که همزمان پارس اتومات هم داشتم، فقط می تونم در یک جمله بگم که اسم ماشین چینی، شرف داره به کل ماشینای ایرانی.
من با هر کسی مشورت کردم، گفتن آریزو۵ ده لول از x33 بهتره. بنابراین قصد خرید این ماشینو دارم.
یک نکته هم اضافه کنم؛ آریزو جدید بخاطر گیربکس جدید برخلاف آریزو های قبلی دیگه تاخیر cvt نداره، هر چند همه cvt ها کندی ذاتی دارن، این وسط تنها مسئله ای که شروع حرکت و کند می کنه، لگ توربو هستش که توی اکثر توربوها دیده میشه.
دوستانی که این ماشینو با دنا مقایسه می کنن، کافیه فقط یکبار برین توی نمایندگی و کیفیت باز و بسته شدن درهای دنا و آریزو رو باهم مقایسه کنین تا متوجه بشین که متاسفانه صنعت خودروسازی ما با چین چقد اختلاف پیدا کرده! ی دورانی ۲۰۶ شتاب ۱۰ ثانیه داشت، الان توی بررسی هایی که منتشر می کنن، داره ۱۴ ثانیه میزنه!
متاسفانه یا خوشبختانه چین بسیار پیشرفت کرده. ۵ سال پیش کسی موبایل چینی هم نمی خرید ولی الان صنعت چین همه رو متعجب کرده.
امیدوارم روزی برسه که همگی با افتخار سوار ماشین ایرانی بشیم، نه اینکه صرفا بخاطر بی پولی مجبور به خرید جنس ایرانی باشیم.
مسعود 1401/1/18
پاسخ
ماشین خوبیه من تست درایو شرکت کردم. این ماشین هیچ رقیب صفر کیلومتری نداره. یا باید حدود صدوپنجاه تومن کمتر بدی و دنا توربو اتومات بخری که کیفیت اینو نداره، یا باید سیصد میلیون پول بیشتر بدی تا سراتو صفر مدل ۹۸ سایپا رو بخری که بازم کیفیت اینو نداره :))

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حل این معما کار هر کسی نیست!!