بهترین گاز کولر خودرو


بهترین گاز کولر خودرو

وقتی کولر خودرو را روشن می‌کنید، هوای خنکی که از داخل کولر در خودرو پخش می‌شود، از گاز کولر خودرو می‌آید. کمپرسور و کندانسور داخل کولر گاز را به بیرون هل می‌دهند و دمای داخل

وقتی کولر خودرو را روشن می‌کنید، هوای خنکی که از داخل کولر در خودرو پخش می‌شود، از گاز کولر خودرو می‌آید. کمپرسور و کندانسور داخل کولر گاز را به بیرون هل می‌دهند و دمای داخل ماشین را کم می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد بهترین گاز کولر خودرو صحبت کنیم.

گاز کولر خودرو چیست؟

قبل از شناسایی بهترین گاز کولر خودرو، باید این گاز را بشناسیم. وقتی برای اولین بار خودروهای کولردار تولید شد، سازندگان از گاز r12 برای سردکردن فضای داخل ماشین استفاده می‌کردند. ولی این گاز مشکلاتی داشت. از جمله اینکه سرعت تبخیرش بالا بود و به لایه اوزون آسیب می‌زد.

بعد از گاز r12، از r134a استفاده می‌کنند. این گاز با یک روغن خاص درست شده است و سنگین است. به همین دلیل روی زمین پخش شده و تبخیر نمی‌شود. گاز r134a آتش نمی‌گیرد و منفجر هم نمی‌شود. به‌علاوه اینکه کاملا بی‌بو است.

خیلی از مردم به جای اصطلاح گاز کولر خودرو از فرون استفاده می‌کنند. فرون یک نام ثبت‌شده تجاری است که برای تمام مواد شیمیایی موجود در کولر استفاده می‌شود. در واقع فرون یک ماده خنک‌کننده است که هوای خنک تولید می‌کند. در آخر اینکه گاز کولر خودرو یک گاز خطرناک است.

در اواسط زمستان و زمانی که نشتی کولر رخ می‌دهد، بیشتر راننده‌ها گاز کولر خودرو را عوض نمی‌کنند. در حالی که این گاز سمی است و به دستگاه تنفس شما و اعضای خانواده‌تان آسیب می‌زند.

انواع گاز کولر خودرو

انواع گاز کولر خودرو به مدل ماشین شما بستگی دارد. معمولا دو نوع گاز در ماشین‌ها استفاده می‌شود: R12 و R134a. ماشین‌هایی که قبل از سال 1994 ساخته شده‌اند، از گاز R12 استفاده می‌کنند. در حال حاضر این گاز دیگر به فروش نمی‌رسد. اگر ماشین شما بعد از سال 1995 تولید شده باشد، باید از گاز R134a برای کولر آن استفاده کنید. این نوع گاز ضرر کمتری به لایه اوزون می‌زند. فراموش نکنید که هیچ‌وقت انواع گازها را باهم مخلوط نکنید.

بهترین گاز کولر خودروگاز کولر خودرو

معرفی بهترین گاز کولر خودرو

گازهایی که در بازار برای کولر خودرو درست شده‌اند، آمریکایی و چینی هستند. این گازها تفاوتی با هم ندارند، چون فرمول شیمیایی یکسانی دارند و از گاز r134a استفاده می‌کنند. بهترین گاز کولر خودرو ZeroR R134a است. این گاز امن است و از استانداردهای لازم برخوردار است. مهم‌تر از همه اینکه گاز ZeroR R134a اثربخشی لازم را دارد.

این ماده خنک‌کننده کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد و فضای داخل ماشین را خنک می‌کند. گاز ZeroR آمریکایی است و با ذخیره‌شدن زنگ نمی‌زند. علاوه بر برند ZeroR، برندهای دیگری هم گاز کولر خودرو تولید کرده‌اند. با توجه به ویژگی‌های انواع گاز کولر خودرو، موارد زیر بهترین گاز کولر خودرو هستند.

گاز R134a اینترداینامیکس

این گاز فقط برای کاهش دما در کولر استفاده نمی‌شود، بلکه یک مجموعه جامع است. با استفاده از گاز برند اینترداینامیکس هم می‌توانید سیستم خنک‌کننده خودرو را شارژ کنید، هم می‌توانید از مشکلات آینده جلوگیری کنید. گاز اینترداینامیکس می‌تواند در مدت‌زمان 10 دقیقه هوای خودرو را خنک می‌کند. همچنین این گاز باعث عملکرد بهتر کولر می‌شود.

گاز Johnsen’s 6313 R-134a Refrigerant

در این گاز ماده اضافه‌ای وجود ندارد. گاز جانسن آمریکایی است و عملکرد خوبی درزمینه خنک‌کردن ماشین دارد. مدل گاز 6312-12PK است و 9 پوند وزن دارد.

گاز Interdynamics MAC-134 EZ Chill Refrigerant Refill

گاز اینترداینامیکس یک محصول عالی است که برای نشتی‌های کوچک گاز استفاده می‌شود. تنها چیزی که راننده در این مواقع احتیاج دارد، یک دستگاه فشارسنج آسان و کاربردی، محلول نشت و شلنگ شارژ است. اگر هوای خنک کولر ماشین شما کم است، احتمالا نشتی وجود دارد.

درصورتی که نشتی کم باشد، می‌توانید از گاز Interdynamics EZ Chill استفاده کنید. این گاز تمام نیازهای شما را برطرف می‌کند و دیگر نیازی به خرید ابزارهای دیگر نیست. در این گاز افزودنی‌هایی وجود دارد که به رفع نشتی‌های کوچک در شلنگ و واشر کمک می‌کند.

گاز R134a اینترداینامیکس

گاز InterDynamics Arctic Freeze Car Air Conditioner Synthetic R134a از فرون R134a استفاده می‌کند. شاید تصور کنید که گاز فرون برای ماشین خطرناک باشد، ولی این گاز ویژگی‌هایی دارد که آن را به بهترین گاز کولر خودرو تبدیل می‌کند. گاز فرون یک راه‌حل فوق‌العاده برای کولرهای ماشین است و تا حد زیادی هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

گاز کروموس فرون R134a

اگر به دنبال بهترین گاز کولر خودرو هستید، گاز کروموس فرون R134a می‌تواند بهترین گزینه باشد. این محصول با نام تجاری DuPont Suva Freon هم به فروش می‌‌شود و یکی از محبوب‌ترین و بهترین گاز کولر خودرو است. گاز DuPont Suva Freon آمریکایی است و با گاز خالص R134a درست شده است.

با این گاز دیگر لازم نیست نگران نشتی آب یا نفوذ روغن باشید. این گاز عملکرد بالایی دارد و استفاده از آن به راحتی انجام می‌شود. همچنین مواد گاز از استانداردهای AHRI-700 و SAE J2276 پیروی می‌کند و هیچ ماده اضافه‌ای هم در ترکیب گاز وجود ندارد.

هنگام خرید گاز کولر خودرو به چه نکاتی باید توجه کنید؟

قبل از خرید گاز کولر خودرو آب‌وهوای محل زندگی‌تان را بررسی کنید و گاز را با توجه به محل زندگی‌تان خریداری کنید. کسانی که در آب‌وهوای گرم زندگی می‌کنند، به گاز کولر بیشتری احتیاج دارند. در حالی که راننده‌هایی که در مکان‌های سردسیر زندگی می‌کنند، به گاز کولر کمتری احتیاج دارند. همچنین نوع ماشین شما هم مهم است. ماشین‌های هیبریدی به گازهای خاصی احتیاج دارند.

گاز کولر برند اینترداینامیک گاز کولر مناسب ماشین‌های هیبردی هم تولید کرده است. علاوه‌بر این‌ها آیا ابزار مناسب برای شارژ کولر خودرو را دارید؟ بعضی از برندها همراه با محصول ابزار مناسب برای شارژ گاز کولر خودرو را هم می‌دهند.

بهترین گاز کولر خودروگاز کولر خودرو

اگر نمی‌دانید چگونه با این ابزارها کار کنید، بهتر است از مکانیک کمک بگیرید. هنگام شارژ گاز از دست‌کش و ابزار ایمنی مناسب استفاده کنید. ابزارهای اندازه‌گیری به شما کمک می‌کنند که فشار سیستم خنک‌کننده را بسنجید و بعد از آن عملیات شارژ را انجام دهید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است