نوجوان فداکار ایذه‌ای الگویی برای جوانان و نوجوانان ایران شد


نوجوان فداکار ایذه‌ای الگویی برای جوانان و نوجوانان ایران شد

اصفهان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای می تواند الگوی خوبی برای جوانان و نوجوانان امروز کشور باشد.

در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه که منجر به گرفتاری سه زن میان‌سال و مسن در یک‌خانه شد، علی لندی، پیش از رسیدن نیروهای امدادرسان و آتش‌نشان به محل، با فداکاری به دل آتش زد تا ۲ زن که یکی مادر و دیگری خواهر شهید بودند را نجات دهد.

حیدر قاسمی جمعه‌شب در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت درگذشت نوجوان فداکار ایذه‌ای به خانواده وی و مردم شهیدپرور خوزستان و ایران افزود: جان‌فشانی این نوجوان یادآور ایثارگری‌های جوانان و نوجوانان این مرزوبوم در دوران هشت سال دفاع مقدس است و باید آن را ارج نهیم.

وی درباره حضور این نوجوان برای درمان در اصفهان بیان کرد: از زمان بستری نوجوان فداکار ایذه‌ای در بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی امام موسی الکاظم (ع) پیگیری‌های لازم برای طی مراحل درمانی وی در استان انجام شد و مدیریت و کادر درمان این بیمارستان نیز تمام تلاش خود را برای درمان و رسیدگی به علی لندی انجام دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به عیادت استاندار اصفهان از نوجوان ایذه‌ای و پیگیری‌های مستمر وزارت کشور از وضعیت او در استان تصریح کرد: با توجه به عمق و شدت سوختگی این نوجوان که نزدیک به ۹۰ درصد بود وی جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: به‌منظور تجلیل از ایثارگری این نوجوان تمهیدات و هماهنگی‌های لازم برای انتقال پیکر وی به ایذه توسط خودرویی مناسب و تسریع مراحل اداری صورت گرفت.

قاسمی اظهار داشت: امور مربوط به پزشکی قانونی و مدیران دستگاه‌های مرتبط با این موضوع به‌سرعت انجام شد تا پیکر وی برای خاک‌سپاری به شهر ایذه منتقل شود.

وی یادآور شد: عصر امروز نیز در بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی الکاظم (ع) مراسم تشییع و بدرقه با حضور خانواده محترم این نوجوان و برخی مسئولان حوزه استانداری، فرمانداری، شهرداری و آموزش‌وپرورش و مسئولان خوزستان انجام شد و با تشریفات نظامی وی بدرقه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تأکید کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های درمان و بستری این نوجوان فداکار قابل‌توجه بود با هماهنگی صورت گرفته هزینه‌ها توسط بیمارستان پرداخت شد و هزینه اقدام‌های صورت گرفته برای انتقال پیکر و طی مراحل اداری و پزشکی قانونی توسط دستگاه‌های مربوطه تقبل شد.

در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه که منجر به گرفتاری سه زن میان‌سال و مسن در یک خانه شد، علی لندی، پیش از رسیدن نیروهای امدادرسان و آتش‌نشان به محل، با فداکاری به دل آتش زد تا ۲ فرد نیازمند را نجات دهد.

وزیر کشور برای تسریع در روند درمان این نوجوان فداکار در تماس با استاندار اصفهان به وی مأموریت داد تا با حضور مستقیم در بیمارستان، وضعیت درمانی نوجوان فداکار ایذه‌ای را پیگیری و نتیجه را به وزیر کشور گزارش کند.

احمد وحیدی همچنین در تماس با صادق خلیلیان استاندار خوزستان به وی مأموریت داد تا ضمن رسیدگی به وضعیت خانواده علی لندی تا حد امکان هزینه‌های درمان وی از طرف استانداری تأمین شود.

این نوجوان فداکار و قهرمان ملی با سوختگی حدود ۹۰ درصد، و پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز برای سیر مراحل درمان خود به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام‌شده بود، به دلیل سوختگی زیاد جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) در سال ۱۳۶۹ در کلان‌شهر اصفهان راه‌اندازی شد.

این بیمارستان به‌عنوان یک مرکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به لحاظ تخصصی پذیرای بیماران از استان‌های مختلف کشور است و حدود یک‌صد تخت فعال دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها