خور و بیابانک از تجهیزات و امکانات امدادی محروم است


خور و بیابانک از تجهیزات و امکانات امدادی محروم است

اصفهان _ ایرنا _ نماینده مردم شهرستانهای نایین و خور و بیابانک در مجلس گفت: کمبود تجهیزات امدادی از مهمترین چالش این شهرستان است و از امکانات مورد نیازبرای مقابله با حوادث محروم است.

الهام آزاد در ستاد جلسه پیشگیری، مقابله، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان خوروبیابانک افزود: در کنار پیگیری‌ها و تأمین اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب امسال، انتظار می‌رود تجهیزات امدادی و امکانات مدیریت بحران این شهرستان تقویت شود.

فرماندار خور و بیابانک دراین‌ارتباط گفت: حتی در این شهرستان برای تقویت سیل بندها ماشین‌آلات کافی نداریم که نیازمند توجه ویژه از استان است.

نظام الاسلامی تأکید کرد: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان با انجام پی‌درپی و بررسی وضعیت پل‌ها و سایر موارد دیگر اقدام‌های لازم برای پیشگیری از وقوع هر حادثه‌ای را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز گفت: در آستانه فصل پاییز و بارندگی‌ها لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی باهدف پیشگیری از آب‌گرفتگی و سیلاب در شهرستان خوروبیابانک ضروری است.

وی بیمه کردن تجهیزات امدادی و امکانات دستگاه‌ها، منازل، دام و طیور و کارگاه‌های تولیدی را ضروری برشمرد و گفت: باید از توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود نیز در کنترل حوادث بهترین بهره را برد.

منصور شیشه‌فروش افزود: مقوله ایمنی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و مردم آموزش لازم را در این زمینه فراگیرند تا در مواقع بحرانی، خسارت‌ها به حداقل کاهش یابد.

وی با توجه به لزوم آموزش همگانی در راستای مقابله با بحران‌های مختلف گفت: باید قبل از وقوع حوادث مردم را محله به محله، دانش آموزان را در مدارس آموزش داد و نحوه مقابله با حوادث را فرابگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همه نیروهای امدادی در تمام شهرستان‌های استان در حال آماده‌باش کامل هستند و دستورات لازم به‌طور مرتب به فرمانداران و بخشداران ابلاغ می‌شود.

ترسیم طرح جامع مدیریت، تقویت سیل بندهای شهرستان، تأمین اعتبار برای لایروبی و بازسازی قنات‌های شهرستان، تأمین اعتبار در جهت تبدیل آب‌نما به پل، تسریع در ادامه روکش آسفالت جاده‌های مواصلاتی، شناسنامه‌دار کردن شترهای سرگردان، مطالعه و تأمین اعتبار در جهت اجرای طرح‌های آبخیزداری، پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی منازل، تأمین اعتبار جهت مبارزه با آفات مزارع، شناسایی نقاط پرحادثه جاده‌ای و سیلاب خیز، احداث کانال‌های صندوقی برای دفع آب‌های سطحی در برخی از نقاط شهری و روستایی شهرستان، تجهیز کشتارگاه به اتاق پیش سرد، تجهیز شهرداری‌ها به امکانات ست نجات، تسریع در ساخت اورژانس جاده‌ای ، تسریع در احداث پد هوایی (بالگرد)، تکمیل ساختمان پایگاه امداد و نجات شهر جندق، تقویت تجهیزات کوهنوردی و آفرودی و کویر پیمایی در مواقع بحران، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت بحران و آموزش شهروندان، از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در این ستاد بود که مورد تأکید قرار گرفت.

شهرستان خور و بیابانک با ۱۳۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید