خبرهای کوتاه از استان یزد


خبرهای کوتاه از استان یزد

یزد- ایرنا- تجلیل از ورزشکاران رزمنده بسیجی جامعه فوتبال یزد و افتتاح نمایشگاه ستارگان هدایت در بهاباد از جمله خبرهای کوتاه 24 ساعت گذشته استان است.

همزمان با سومین روز هفته دفاع مقدس ( ۳۱ شهریور تا ششم مهر ) در آیینی تعدادی از ورزشکاران رزمنده بسیجی جامعه فوتبال شهرستان یزد تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، مدیر اداره ورزش و جوانان یزد در این مراسم با اشاره به نقش مردم به خصوص ورزشکاران در هشت سال دفاع مقدس ،گفت: عزت و اقتدار امروز ایران مدیون مقاومت رزمندگان اسلام و ایثار شهیدان است.

رضا نارگانی افزود: ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ورزشی از جمله رسالت های مهم ملی و دینی است که برای انتقال آن باید اقدام‌های موثرتری به عمل آید.

همچنین رییس هیات فوتبال یزد گفت: بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان و تکریم رزمندگان ایثارگر دوران دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است .

صادق شاکری به اهمیت مسایل فرهنگی در کنار توجه به مسایل فنی در ورزش به خصوص رشته فوتبال اشاره کرد و تقویت امور مرتبط را گامی ضروری برای ترویج ارزش‌های معنوی دانست.

وی یکی از برنامه‌های مهم هیات فوتبال یزد را توجه به مسایل فرهنگی در کنار امور مرتبط با روابط عمومی و موضوع مهم رسانه‌های گروهی ذکر کرد .

هیات فوتبال در ۱۱ شهرستان‌های استان یزد فعال است.

هفته دفاع مقدس با ۷۵ برنامه شاخص از ۳۱ شهریورماه در ۱۱ شهرستان استان یزد آغاز شد .

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۵۰ هزار نفر به عنوان رزمنده بسیجی در دفاع مقدس حضور داشتند و چهار هزار نفر هم شهید تقدیم انقلاب و نظام کرد.

بهاباد

نمایشگاه ستارگان هدایت با حضور تعدادی از مسئولان بهاباد در بوستان ولایت حوزه مقاومت بسیج شهید محلاتی این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح شد.

به گزارش ایرنا ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری نمایشگاه را معرفی گوشه هایی از ایثارگری های هشت سال دفاع مقدس رزمندگان دانست.

سرهنگ سعید دهقان افزود: هفته دفاع مقدس بهانه ای است برای برپایی این نمایشگاه ها تا نسل جوان با رشادت های رزمندگان بیشتر آشنا شوند، انس و الفت بیشتری با ستارگان هدایت بگیرند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه ۱۵ غرفه دارد که در ۱۱ غرفه آن به موضوع هایی همچون جنگ نرم، امر به معروف و نهی از منکر، شهدا ،پرسش و پاسخ، عرضه محصولات فرهنگی، آثار سوء مواد مخدر، غرفه کودک، اعزام رزمندگان از مسجد انقلاب به جبهه و نحوه آزار و اذیت اسرای ایرانی از سوی عراقی ها پرداخته شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه چهار غرفه اختصاص به فعالان و برگزیدگان اقتصاد مقاومتی که در راستای منویات مقام معظم رهبری عمل کردند، اختصاص دارد.

به گفته وی برنامه های متنوعی از جمله روضه خوانی به مدت ۱۳ شب ، برگزاری دعای توسل، سخنرانی و نشست حلقه های میقات صالحین در نظر گرفته شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد با بیان اینکه نسل جوان کنونی شرایط دفاع مقدس در هشت سال جنگ تحمیلی را درک نکرد، گفت: باید تلاش کرد تا ارزش‌های معنوی ،فرهنگی ، ایثار و شهادت رزمندگان در میدان های خون ، حماسه ، آن زمان برای نسل امروز بیشتر تبیین شود.

این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم دایر است .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما