جمعیت احرار فارس برای مقابله با اعتیاد هم قسم شدند


جمعیت احرار فارس برای مقابله با اعتیاد هم قسم شدند

در آستانه‌ی اربعین شهادت حضرت اباالاَحرار، حسین‌ابن علی علیه‌السلام، و سومین روز هفته دفاع مقدس، اولین گردهمایی بزرگ جمعیت_احرار در سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام شیراز جنت طراز برگزار شد.

اعضای گروه‌ها و هسته‌های مردمی عرصه‌های مقابله با اعتیاد، با حمایت‌ معاونت اجتماعی سپاه فجر، جمعه 2 مهر تشکیل و امروز اولین برنامه‌ی آموزش، توان‌مندسازی و اشتراک تجربیات این گروه‌ها در سالن شهید دستغیب حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ برگزار شد.

معون اجتماعی سپاه فجر فارس در برنامه افتتاحیه این گردهمایی، با اشاره به لزوم الگوگیری از دفاع مقدس در مقابله با تهدیدات امروز ایران اسلامی گفت: امام عزیز به ما آموخت که تا حضور مردم نباشد توفیقی در امور نخواهیم داشت. بنابراین برای فائق آمدن بر مشکلات و غلبه بر آسیب‌های اجتماعی، چاره‌ای جز به میدان آمدن مردم در عرصه‌های گوناگون اجتماعی نداریم.

سرهنگ محمدجعفر دوستدار گفت: جمعیت احرار با تمسک به مرام آزادگی و آزادمردی امام حسین علیه‌السلام، با نیت‌های خالص، عزم خود را برای ایجاد نهضت بزرگ مقابله با آسیب‌های اجتماعی و در صدر آن اعتیاد به مواد مخدر، جزم کرده‌اند و با ورود جدی به پنج مقوله‌ پیش‌گیری، صیانت، درمان، مطالبه‌گری و مقابله، به جنگ غول بی شاخ و دُم و هولناک اعتیاد می‌روند و در این جنگ نابرابر ضمن لبیک به فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب، در کنار مردم عزیز ایران اسلامی، حماسه‌ای از جنس هشت سال ایثار و مقاومت خلق خواهند کرد.

دوست‌دار افزود: تشکیل صد هسته‌ی مردمی مقابله با اعتیاد، یعنی اتمام حجت با همه‌ی دستگاه‌ها، نهادها و مجموعه‌هایی که وظیفه‌ی رویارویی با این بلای خانمان‌سوز را به عهده دارند؛ احرار فارس، پایِ کار انجام فعالیت‌های کوچک و بزرگ هستند و در کنار مسئولین انجام وظیفه می‌کنند. طبیعتاً در این شرایط، که آمار نگران کننده‌ی اعتیاد جامعه‌ی دانش‌آموزی، رتبه‌ی سوم فارس در کشور را نشان می‌دهد و یا اعتیاد حدود ۶۰درصدی کارگران استان، دل هر ایرانی با غیرتی را به درد می‌آورد، کم‌کاری، مسامحه، مشغول به کارهای بی‌خاصیت شدن و جلسه برای جلسه گذاشتن، نشانه‌ی خیانت و جنایتی نابخشودنی است.

در ادامه‌ی این برنامه اساتید دانشگاه، فعالان حوزه‌ی مقابله با اعتیاد و منتخبین هسته‌های مردمی شرکت‌کننده ضمن بیان آخرین روش‌های علمی مرسوم در دنیا، تجربیات میدانی خود در مقابله با اعتیاد را با سایرین به صورت‌کارگاهی به اشتراک گذاشتند.

احسان مدبری مدیر کاهش آسیب‌های جامعه معاونت اجتماعی، این گردهمایی را سرآغاز ایجاد نهضت بزرگ حضور مردم در کاهش آسیب اعتیاد در جامعه‌ دانست و گفت: برای هسته‌های مردمی که در برابر هر یک از آسیب‌های اجتماعی تمایل به فعالیت دارند، بسته‌های حمایتی ویژه در نظر گرفته‌ایم.

سلیمان کرمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سخنران اختتامیه این گردهمایی یک روزه بود. کرمی با اشاره به صف‌آرایی همه جانبه جریان سلطه در مبتلا کردن جوامع به دام هزار توی اعتیاد گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و آموزش آنان برای رفتارهای علم‌محور یکی از مهم‌ترین شیوه‌های مقابله با موادمخدر در دنیاست که ما نیز باید از آن بهره‌ی لازم را ببریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس