معرفی کاترهام سون 170، سبک‌ترین سون تاریخ


معرفی کاترهام سون 170، سبک‌ترین سون تاریخ

کاترهام سون یک از سبک‌ترین و خالص‌ترین خودروهای اسپرت روی کرهٔ زمین محسوب می‌شود. حذف همهٔ چیزهای غیرضروری باعث شده نسخهٔ میانی 270 این خودرو تنها 540 کیلوگرم وزن داشته باشد که حدود یک‌سوم وزن یک پورشه 911 کاررا 4S است؛ اما سون 170 جدید که حالا به‌عنوان جایگزینی برای نسخهٔ پایهٔ قدیمی سون 160 … The post معرفی کاترهام سون 170، سبک‌ترین سون تاریخ...

کاترهام سون یک از سبک‌ترین و خالص‌ترین خودروهای اسپرت روی کرهٔ زمین محسوب می‌شود. حذف همهٔ چیزهای غیرضروری باعث شده نسخهٔ میانی ۲۷۰ این خودرو تنها ۵۴۰ کیلوگرم وزن داشته باشد که حدود یک‌سوم وزن یک پورشه ۹۱۱ کاررا ۴S است؛ اما سون ۱۷۰ جدید که حالا به‌عنوان جایگزینی برای نسخهٔ پایهٔ قدیمی سون ۱۶۰ معرفی شده، حتی از این هم سبک‌تر است تا جایی که دیگر نسخه‌های سون در برابر آن مثل یک شاسی‌بلند فول سایز سه ردیفه به نظر می‌رسند!

معرفی کاترهام سون 170، سبک‌ترین سون تاریخ

وزن این خودرو عدد باورنکردنی ۴۴۰ کیلوگرم است که آن‌را به سبک‌ترین سون تاریخ تبدیل کرده است. برای مقایسه، فقط پیشرانهٔ W16 بوگاتی شیرون ۵۰ کیلوگرم از این کاترهام سنگین‌تر است! احتمالاً انتظار دارید که این شاهکار سبک‌وزن با استفاده از متریال کامپوزیتی گران‌قیمت حاصل شده باشد اما سون ۱۷۰ با قیمت ۲۲,۹۹۰ پوند، ارزان‌ترین محصول حال حاضر کاترهام محسوب می‌شود.

معرفی کاترهام سون 170، سبک‌ترین سون تاریخ

این نسخه همچنین با ۱,۴۷۰ میلی‌متر عرض که ۱۰۵ میلی‌متر از دیگر نسخه‌های سون و همین‌طور ۱۰ میلی‌متر از سون ۱۶۰ کمتر است، باریک‌ترین عضو خانوادهٔ سون هم محسوب می‌شود. این کاهش عرض نه‌تنها کاهش ۵۰ کیلوگرمی وزن را به دنبال داشته بلکه باعث می‌شود سون ۱۷۰ طبق قوانین ژاپن در دستهٔ کی کارها قرار گیرد. زیر کاپوت سون ۱۷۰ مثل نسخهٔ ۱۶۰ قبلی همان پیشرانهٔ ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی توربوشارژ ساخت سوزوکی قرار گرفته که ۸۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۶ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی خود را به اکسل صلب عقب انتقال می‌دهد.

معرفی کاترهام سون 170، سبک‌ترین سون تاریخ

این خودرو در دو نسخهٔ مختلف ارائه می‌شود که اولی با نام ۱۷۰S روی راحتی تمرکز دارد. به همین دلیل، این نسخه به شیشه جلوی کامل، صندلی‌های چرمی مشکی، رینگ‌های ۱۴ اینچی و غربیلک فرمان Momo مجهز شده است. سون ۱۷۰S ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

معرفی کاترهام سون 170، سبک‌ترین سون تاریخ

نسخهٔ بعدی اما ۱۷۰R نام داشته و روی پیست متمرکز است. در این نسخه شیشهٔ جلو حذف می‌شود اما در عوض صندلی‌های مسابقه‌ای کامپوزیتی، محافظ‌های مستحکم‌تر پشت سرنشینان، تعلیق سفت‌تر و دیفرانسیل لغزش محدود ارائه می‌گردد. همچنین وزن ۴۴۰ کیلوگرمی هم متعلق به این نسخه است و ۱۷۰S به میزان ۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر است. به همین دلیل، نسبت قدرت به وزن در نسخهٔ راحت، ۱۸۰ اسب بخار بر هر تن و در نسخهٔ مخصوص پیست ۱۹۰ اسب بخار بر هر تن خواهد بود.

معرفی کاترهام سون 170، سبک‌ترین سون تاریخ

سون ۱۷۰ اولین محصول جدید کاترهام پس از تملک توسط هلدینگ ژاپنی VT محسوب می‌شود. این خودرو هم‌اکنون در اروپا به‌صورت کیت یا کاملاً مونتاژ شده قابل خریداری است.

معرفی کاترهام سون 170، سبک‌ترین سون تاریخ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی