خواص هسته ازگیل و برگ آن + فواید بیشمار این میوه خوشمزه


ازگیل میوه ای خوشمزه است که دارای انواع ویتامین و مواد مغذی است. برای درمان بیماری نقرس و سنگ کلیه می توان از هسته ازگیل استفاده کرد. هسته خیلی از میوه ها دارای خواص بیشمار هستند که در درمان بسیاری از بیماری ها هم تاثیر دارند و در این مطلب در مورد هسته ازگیل بیشتر […] نوشته خواص هسته ازگیل و برگ آن + فواید بیشمار این میوه خوشمزه اولین بار در...

ازگیل میوه ای خوشمزه است که دارای انواع ویتامین و مواد مغذی است. برای درمان بیماری نقرس و سنگ کلیه می توان از هسته ازگیل استفاده کرد.

هسته خیلی از میوه ها دارای خواص بیشمار هستند که در درمان بسیاری از بیماری ها هم تاثیر دارند و در این مطلب در مورد هسته ازگیل بیشتر توضیح می دهیم و خواص آن را بررسی می کنیم.

ازگیل میوه ای تقریبا ناشناخته برای مردم دنیا است و به عنوان یک میوه فانتزی و گران قیمت شناخته می شود، این میوه در ایران و در بعضی از کشورهای همسایه بسیار یافت می شود. در اواخر فصل پاییز و زمستان این میوه برداشت می شود. میوه ازگیل شبیه به زالزالک است و البته کمی درشت است و به رنگ قهوه ای است و طعمی شیرین و کمی گس دارد. عده ای طعم این میوه را شبیه به انجیر می دانند و بعضی هم طعمی شبیه به گلابی وحشی یا زالزالک را حس می کنند. برای پرورش ازگیل، هسته آن را می کارند و گاهی هم آن را به درخت های به و گلابی پیوند می زنند. از برگ و میوه ازگیل استفاده می شود.

خواص هسته ازگیل و برگ هایش

اصلی ترین خاصیت ازگیل از بین بردن مشکلات کلیه است زیرا این میوه آب زیادی دارد و باعث سم زدایی بدن، دفع ادرار و تسهیل در دفع می شود و باعث از بین رفتن سنگ کلیه می شود. ازگیل به دلیل داشتن پتاسیم برای افرادی که فشار خون بالا دارند مناسب است. ازگیل ترکیبات فنلی دارد و به دلیل آنتی اکسیدان های زیادی که دارد برای پیشیگری از سرطان مفید است.

از دیگر خواص هسته ازگیل می توان به تاثیر عالی آن در درمان کردن عوارض نقرس اشاره کرد و باعث تسکین درد قسمت پایین کمر می شود. در ادامه دیگر خواص ازگیل را بررسی می کنیم.

برای درمان التهاب های روده ای

برای این منظور بهتر است پوست میوه را جدا کنید و هسته ها را دور بریزید، قسمت باقیمانده را با کمی شیر مخلوط کنید و میل کنید.

کمک به رفع کم خونی

فقر آهن در بدن باعث ایجاد کم خونی می شود و وجود میزان کافی آهن در بدن و تامین این ماده معدنی حیاتی می تواند از خطر ابتلا به این بیماری جلوگیری کند و همچنین باعث درمان آن می شود. خانم ها در موقع زایمان و دوران قاعدگ که خون زیادی را از دست می دهند برای رفع کمبود آهن در بدن خود می توانند از مواد غذایی دارای مقدار زیاد آهن مصرف کنند و کم خونی بدن خود را رفع کنند.

خواص هسته ازگیل و برگ آن + فواید بیشمار این میوه خوشمزه

مشکل دفع

ازگیل میوه ای ادرار آور است و برای رفع اختلال دفعی می تواند موثر باشد.

تقویت سیستم ایمنی

یکی دیگر از تاثیر خوب آهن روی بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و عامل کمک کننده موثر برای غلبه بر ابتلا به انواع بیماری ها و عفونت های بدن است. بدن برای انجام فرآیند اکسیژن رسانی به بخش های مختلف بدن و تامین اکسیژن سلول ها، بافت ها و اندام های آسیب دیده نیاز مبرم به گلول های قرمز خون دارد. زیرا امکان انتقال اکسیژن و هموگلوبین بدن، بدون وجود آهن غیر ممکن است.

مطلب پیشنهادی: خواص میوه بلوبری + 8 خاصیت مهم بلوبری برای سلامت بدن و پوست و مو

اشتهاآور

گفته می شود که ازگیل می تواند باعث افزایش اشتها شود و چاق کننده است.

جلوگیری از پوکی استخوان

دیگر فایده ازگیل برای بدن، جلوگیری از پوکی استخوان است. در مطالعات آزمایشگاهی ثابت شده است و اورسولیک اسید موجود در برگ های این میوه مانع از بین رفتن مواد معدنی موجود در بدن می شوند. ضمن اینکه برگ های ازگیل شدت التهاب مفاصل ناشی از بیماری پوکی استخوان را کاهش می دهد.

مناسب افراد دیابتی

ازگیل به دلیل قند کمی که دارد یکی از میوه های خوب برای افراد دیابتی است. فیبر موجود در میوه ازگیل باعث کنترل قند خون می شود.

سلامت مغز

آهنگ از جمله مواد معدنی است که برای رشد مغز مورد نیاز است. این ماده نقش مهمی در اکسیژن رسانی و تامین اکسیژن مغز دارد. مقدار کافی خون در مغز باعث ایجاد مسیرهای عصبی جدید می شود. فعالیت های شناختی مغز افزایش پیدا می کند و در نتیجه به عنوان عامل موثر برای پیشگیری از بیماری هایی مانند زوال عقل و آلزایمر به شمار می رود که جزو بیماری های شناختی به حساب می آید. تامین نیاز کافی مغز و عملکرد صحیح اکسیژن رسانی به مغز امری حیاطی برای سلامت مغز است.

کمک به دستگاه گوارش

میوه ازگیل باعث درمان اسهال و کم کردن نفخ معده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...