زمینه بازگشایی حضوری مدارس کرمانشاه به تدریج فراهم می‌شود


زمینه بازگشایی حضوری مدارس کرمانشاه به تدریج فراهم می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به واکسیناسیون معلمان و همچنین آغاز تزریق واکسن کرونا به افراد 12 تا 18 ساله که بیشتر دانش آموزان در این رده سنی قرار دارند، گفت: به تدریج زمینه های بازگشایی حضوری مدارس در استان در ماه های آینده فراهم می شود.

به گزارش ایرنا؛ «مجید یزدان پناه» روز شنبه در آیین مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۴۰۱ با حضور استاندار کرمانشاه در مدرسه دخترانه صنایع شیمایی شهر کرمانشاه، با گرامی داشت رشادت ها و از خودگذشتگی های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس افزود: زمینه بازگشایی مدارس روستایی و عشایری که تعداد دانش آموزان آنها کم، همچنین کارگاه ها و کلاس های فنی و مهارتی کار دانش و فنی حرفه ای که تعداد کلاس های آنها به تعداد های کم تقسیم شده فراهم شده است و این دانش آموزان می توانند علاوه بر آموزش در شبکه "شاد" به سر کلاس بروند.

او در ادامه گفت: پس از شیوع ویروس کرونا طی این ۱۸ ماهه گذشته مدارس تعطیل و نیمه تعطیلی شده اند( به غیر از آموزش مجازی) و این منجر به افت شدید تحصیلی دانش آموزان به ویژه مقاطع ابتدایی پایه اول و دوم که با مدرس و درس آشنا نیستند شده است بنابراین به خاطر اهمیت بسزا و بالای آموزش حضوری برای دانش آموزان اول ابتدایی آموزش و پرورش تصمیم گرفته در هفته کلاس های اول حدقل یک بار با رعایت تمام نکات بهداشتی و در تعدادهای محدود کلاس های این پایه را حضوری برگزار کنند.

یزدان پناه تاکید کرد برای نحوه بازگشایی مدارس آموزش و پرورش تابع تصمیم ستاد مل کرونا و همچنین ستاد استانی آن است.

او همچنین بیان داشت: آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای آغاز سال تحصیلی به سه روش، حضوری، غیر حضوری و نیمه حضوری برگزاری کلاس های نوبتی و با تعداد کاملا آماده است و هرچه در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شود مجری آن است.

والدین نسبت به واکسن کرونا دانش آموزان اقدام کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آغاز برنامه واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در سطح استان گفت: این سن، سن دانش آموزان کلاس هفتم تا دوازدهم است لذا از والدین می خواهیم هرچه زودتر نسبت به تزریق واکسن کرونا فرزندشان اقدام کنند، تا آرام آرم به امید خدا زمینه بازگشایی حضوری مدارس فراهم شود .

یزدان پناه همچنین بیان داشت: اکنون ۹۲ درصد از کارکنان، معلمان و افراد مرتبط با مدرسه ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و با تزریق واکسن دانش اموزان به امید خدا تا آبان کم کم زمینه بازگشایی حضوری مدارس فراهم می شود.

شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه سه سال پیاپی رتبه برتر کشور کسب کرده است

یزدان پناه در بخش دیگر از سخنان خود با قدر دانی از هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ریاست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با زحمات شبانه روزی استاندار آموزش و پرورش کرمانشاه این سه سال است که رتبه برتر کشور را کسب می کند و در وزارتخانه نیز به عنوان یکی از اداره کل های برتر شناخته می شود که جا دارد از او به خاطر اهمیت ویژه برای آموزش و پرورش استان قائل شده قدردانی کنیم.

از مجموع دانش آموزان استان کرمانشاه؛ ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع پیش‌دبستانی، ۱۸۵ هزار در مقطع ابتدایی، ۸۲ هزار و ۳۳۵ نفر در مقطع متوسطه اول و ۷۰ هزار و ۱۹۵ دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم است.

حدود ۲۷ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی تبلت ندارند که نیازمند کمک بانک‌ها، خیرین و نهادهای ذی‌ربط هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، ۳۶۴ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...